گردشگری مذهبی آذربایجان‌شرقی برجسته شود
کد خبر: 3996080
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

گردشگری مذهبی آذربایجان‌شرقی برجسته شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: گردشگری مذهبی این استان و تبریز ظرفیت بسیار مهمی است که باید برجسته‌سازی شود.

گردشگری مذهبی آذربایجان‌شرقی باید برجسته شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا بایرام‌زاده، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امروز، 17 شهریورماه، در نشست مشترک با نمایندگان استانداری، اداره کل اوقاف، تبلیغات اسلامی و سپاه عاشورا، گفت: گردشگری مذهبی استان و بخصوص شهر تبریز ظرفیت بسیار مهمی است که باید برجسته‌سازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی و تبریز دارای ظرفیت‌های ارزشمند و غنی در حوزه گردشگری مذهبی است، بنابراین برای معرفی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور و ارائه خدمات ویژه برای زائران بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، همکاری همه‌ جانبه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه امری ضروری است.

بایرام زاده، افزود: در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان از ظرفیت تشکل‌های مردمی به‌‌صورت ویژه بهره خواهیم برد تا در کنار همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی، بسته‌های سفر مذهبی به استان را با شرایط ویژه برای گردشگران ارائه دهیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال‌های اخیر به منظور رونق بخشی به صنعت توریسم تلاش‌های بسیاری برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشور صورت گرفته که در این میان برجسته کردن ظرفیت‌های گردشگری در حوزه مذهبی و زیارتی نیز می‌تواند در معرفی داشته‌های معنوی مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha