حمایت‌ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ۲ هزار طلبه لرستانی
کد خبر: 3996198
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

حمایت‌ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ۲ هزار طلبه لرستانی

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه لرستان با اشاره به اصلاح ساز و کارهای حمایتی این مرکز گفت: حمایت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از جمله توزیع بسته‌های معیشتی یا بُن‌‌های حمایتی به ۲ هزار طلبه لرستانی به صورت هدفمند خواهد بود.

حمایت‌ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ۲ هزار طلبه لرستانیحجت‌الاسلام علیرضا محمدی امین، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه لرستان به 2 هزار طلبه در استان لرستان خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.

وی مشکل مسکن را از مشکلات اساسی طلاب استان دانست و با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با اداره‌ کل راه و شهرسازی برای تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن طلاب لرستانی، اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ۶۰۰ طلبه بدون خانه مسکونی داریم که طبق رایزنی‌های صورت گرفته با مسکن و شهرسازی، آمادگی ساخت مسکن برای این افراد وجود دارد.

محمدی‌امین از اصلاح سازوکارهای حمایت مرکز خدمات حوزه‌های‌ علمیه از طلاب و روحانیون خبر داد و گفت: حمایت‌های مختلف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هدفمند می‌شود، به طوری‌ که قبلاً بن‌های حمایتی به یک میزان به تمام افراد اهدا می‌شد اما با اصلاح سازوکارها، بُن‌ها به میزان افراد تحت تکلف است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه لرستان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی، اردویی و قرآنی ویژه طلاب توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: اعزام طلاب و خانواده‌های آن‌ها به اردوهای زیارتی، اجرای کارگاه‌های ویژه ازدواج، برگزاری جشنواره قرآن و عترت ویژه طلاب سراسر کشور از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به تالاب ارائه می‌شود کمااینکه ۱۰ هزار خانواده طلاب و روحانیون کشور با بهره‌گیری از ظرفیت ۲ هزار اتوبوس سپاه پاسداران، به اردوهای زیارتی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان از بیشترین حمایت‌ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برخوردار است، افزود: حمایت از همسران و فرزندان ممتاز روحانیون، برگزاری جشن تکلیف ویژه فرزندان طلاب، تشکیل کارگروه بانوان خَیر از دیگر فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان لرستان در سال جاری است.

انتهای پیام
captcha