کرونا اجرای نیت‌های موقوفات قرآنی را تغییر داد
کد خبر: 3996557
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

کرونا اجرای نیت‌های موقوفات قرآنی را تغییر داد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: با توجه به شرایط کرونایی نحوه اجرای نیات موقوفات همچنین موقوفات قرآنی با کسب مجوزهای لازم تغییر کرد و توانستیم در فضای مجازی با همکاری حافظان و قاریان به مرحله اجرا برسانیم.

کرونا اجرای نیت‌های موقوفات را تغییر دادمحمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه موقوفات قرآنی اقدامات لازم در خصوص ساماندهی این موقوفات در حال انجام است و امیدواریم با اجرای طرح ویژه‌ای در این زمینه بتوانیم هرچه بهتر و سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر در بحث اجرای نیت‌های قرآنی و با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، با محدودیت‌هایی مواجه شدیم و سعی شد نحوه اجرای نیت‌ها را با کسب مجوز تغییر دهیم که هماهنگی با حفاظ و قراء و بهره‌مندی از فضای مجازی در این شرایط از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفت و البته برخی موارد به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شد. 

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد گفت: خوشبختانه امسال مسابقات‌ قرآن از کیفیت بالایی نسبت به سال قبل برخوردار بود و در مرحله شهرستان نیز با همکاری متسابقان و مجموعه داوران به خوبی انجام شد و متسابق بر اساس زمان‌بندی تعیین شده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسابقات شرکت کرد و حسن خوب برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی حضوری بودن آن است زیرا در افزایش سطح کیفی مسابقات در زمینه داوری مؤثر خواهد بود.

کاظمی افزود: تمام هم و غم ما این است که کیفیت مسابقات را ارتقا بخشیم بنابراین در این راستا دوره‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت که با همکاری امور قرآنی برگزار شد تا بتوانیم نوابغی همچون شهید دانش از این استان تربیت شده و  نام یزد در سطح بین‌الملل پرآوازه باشد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه وقف‌های جدید و همچنین وقف قرآنی در سایه کرونا مورد غفلت قرار گرفت گفت: تجربه نشان داده در صورتی که نیت موقوفات با کیفیت بالایی اجرایی شود، در جذب خیران قرآنی تأثیرگذار است بنابراین اگر می‌بینیم وقف اهل بیت و مسائل مرتبط بیشتر مورد توجه مردم بوده، به دلیل جایگاه و اهمیت این موضوع در بین مردم است، بنابراین اگر در وقف‌های قرآنی نیز بتوانیم اجرای نیت در سطح جامعه بیشتر دیده شود و با کیفیت بالایی صورت گیرد، می‌توان جامعه را به سمت وقف قرآنی هدایت کرد.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد بیان کرد: پیش از کرونا کارشناسان این نهاد در مراجعه حضوری افراد مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دادند که در وقف‌های قرآنی نیز بی‌تأثیر نبود.

انتهای پیام
captcha