روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در یزد مطلوب است
کد خبر: 3996384
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰

روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در یزد مطلوب است

ناظر مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف روند برگزاری این مسابقات را در استان یزد مطلوب ارزیابی کرد.

نحوه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در یزد مطلوب استمحمد پُردل، ناظر مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در حاشیه برگزاری مسابقات در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: مسابقات قرآن یکی از مؤلفه‌های مهم در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف است که هر ساله به همت مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه در سطح کشور برگزار می‌شود و برترین‌ها به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یزد یکی از پُر افتخارترین استان‌هایی است که در ادوار گذشته در مرحله فینال حضور پررنگی داشته است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج حسن دانش بیان کرد: این شهید قرآنی را می‌توان یکی از اساتید بنام جهان اسلام نامید که از توانایی بالایی برخوردار بود و اکنون شاگردان وی در مسابقات حضور پررنگی داشته و شاهد درخشش آنها در سطح کشور هستیم.

پردل با اشاره به برگزاری مسابقات در گروه بانوان و آقایان گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌سرایی، قرائت و حفظ در استان یزد در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد و در سطح مناسبی برگزار شد که انتخاب این فضا و وجود امکاناتی که برای مسابقات لازم و ضروری است و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید. 

ناظر مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به اینکه برای اولین بار در مرحله بین‌الملل رشته قرائت ترتیل به صورت آزمایشی برگزار می‌شود گفت: نظارت و کنترل امور فنی مسابقه و آسیب‌شناسی مسابقات استانی در روزهای برگزاری مسابقات انجام و به امور قرآنی مرکز انتقال داده شد. 

وی بیان کرد: سابقاً فعالان قرآنی استان یزد را می‌شناختم که این مسابقات شرایطی فراهم کرد تا دیدارها تازه شود، و خوشبختانه نوجوانان و جوانان قرآنی به نخبه‌هایی تبدیل شده‌اند که در سطح کشور و حتی بین الملل نام یزد را پرآوازه کرده‌اند.

پردل گفت: قرآنیان شهرستان‌ها بر بهره‌مندی اساتید کشوری تأکید داشتند که به نظر بنده استان یزد خود صادر کننده داور است و اساتیدی در استان حضور دارند که به خوبی بر آیین نامه مسابقات مسلط هستند و می‌توان از حضور این اساتید برجسته به نحو احسن استفاده کرد.

وی در پایان اقدامات حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، مسئول قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را قابل تقدیر دانست و اطلاع‌رسانی و تبلیغات مسابقات را نیز مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha