امام جمعه‌ای که راه نشان داد
کد خبر: 3996041
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

امام جمعه‌ای که راه نشان داد

شرکت‌کننده رشته دعاخوانی مرحله استانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف گفت: پس از جلسه‌ای که ویژه طلاب با امام‌جمعه اردکان برگزار شد، ایشان بر بهره‌مندی بانوان طلبه در کنار تحصیل و سخنرانی از فن مداحی تأکید کردند، از آن زمان به بعد عزم خود را برای موفقیت در این راه جزم کردم.

امام جمعه‌ای که راه نشان دادصدیقه هاتفی، شرکت‌کننده رشته دعاخوانی مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در حاشیه برگزاری مسابقات در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: وقتی در مدرسه علمیه شهرستان اردکان برای تحصیلات حوزوی پذیرفته شدم، علاقه چندانی نسبت به مداحی و دعاخوانی نداشتم ولی در ادامه مسیر و جرقه‌ای که در جلسه‌ای با حضور امام‌جمعه شهرستان رقم خورد، به مداحی و دعاخوانی علاقه‌مند شده و تلاش کردم نصایح ایشان را به مرحله ظهور برسانم.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکر، امام‌جمعه اردکان در آن جلسه که ویژه طلاب شهرستان برگزار شده بود، از حوزویان و طلاب درخواست کردند، در کنار تحصیل و سخنرانی از فن مداحی هم بهره‌مند شویم و بر آموزش و فراگیری آن تأکید کردند تا در جلسات خانگی که با حضور بانوان برگزار می‌شود، از این حرفه استفاده کنیم.

هاتفی افزود: با توجه به اینکه در زمان تحصیل در حوزه علمیه تا حدودی به این رشته علاقه‌مند شده بودم، پس از صحبت‌های امام‌جمعه عزم خود را جزم کرده و در کلاس‌های مداحی شرکت کردم و اکنون به صورت حرفه‌ای فعالیت دارم.

این دعاخوان ممتاز استان یزد در پاسخ به ارزیابی مسابقات گفت: برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کنم و توانستم به مرحله استانی راه یابم اما فکر می‌کردم بسیار پرشورتر از اینها برگزار شود و به نظرم حضور پرشورتر حتی حضور یک داور می‌تواند نقطه قوتی برای متسابقان باشد.

هاتفی بر حضور پررنگ بانوان به‌ویژه طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در این رشته تأکید کرد و با اشاره به تأثیر برگزاری این گونه مسابقات بیان کرد: کسی که علاقه دارد، سعی می‌کند آن علاقه و جایگاه را حفظ و داشته‌هایش را به نمایش گذاشته و خود را محک زند و همچنین از اجرای دیگران بهره‌مند شود و این انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha