کاهش آمار انصرافی‌های مسابقات قرآن اوقاف در یزد
کد خبر: 3996385
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۰

کاهش آمار انصرافی‌های مسابقات قرآن اوقاف در یزد

رئیس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: هر چند در روز اول مسابقات قرآن شاهد انصراف گروه‌های تواشیح یا متسابقان رشته دعاخوانی بودیم اما در سایر رشته‌ها تعداد انصرافی‌ها به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسد. 

انصرافی‌های مسابقات قرآن اوقاف یزد کاهش یافتحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در حاشیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: در مجموع یک هزار و 395 نفر در این دوره از مسابقات در استان یزد ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 68 نفر اعم از 54 نفر خانم و 14 نفر آقا به مرحله استانی رشته تفسیر که در 11 مهرماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

میرجلیلی افزود: در سایر رشته‌ها اعم از ترتیل، تحقیق، حفظ و اذان، 62 نفر از آقایان و 53 نفر از بانوان و رشته دعاخوانی 44 نفر از آقایان و 31 نفر از بانوان به مرحله استانی راه یافتند که در سه روز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: هر چند در روز اول شاهد انصراف برخی از گروه‌های تواشیح و یا متسابقان در رشته دعاخوانی بودیم اما خوشبختانه در سایر رشته‌ها اکثریت قریب به اتفاق متسابقان در مرحله استانی حضور یافتند و انصرافی‌ها به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسد. 

رئیس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به وجه تمایز مسابقات امسال نسبت به سال‌های قبل بیان کرد: مسابقات امسال در مرحله کشوری یک مرحله نیمه نهایی و یک مرحله نهایی دارد لذا افرادی که رتبه‌های برتر استانی را کسب می‌کنند به مرحله نیمه‌نهایی ملی و سپس به مرحله نهایی ملی راه می‌یابند.

وی از برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه و مرحله نهایی ملی در اواخر آذرماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام
captcha