وقتی تلاش‌های شهید «دانش» به ثمر نشست
کد خبر: 3996382
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶

وقتی تلاش‌های شهید «دانش» به ثمر نشست

شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در یزد گفت: زمانی شهرستان میبد از حضور استاد دانش بهره‌مند بود و اکنون ثمره تلاش‌های این شهید قرآنی در مسابقات نمایان است.

ثمره تلاش‌های شهید دانش نتیجه‌بخش بودمحمدرضا زارعشاهی، شرکت‌کننده رشته قرائت‌ تحقیق مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در حاشیه برگزاری مسابقات در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: فعالیت در عرصه قرآنی به لطف اساتید در شهرستان و نفس گرم شهید حاج حسن دانش و از دوران راهنمایی آغاز شد اما به صورت تخصصی 8 سال است که در این رشته فعالیت دارم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسابقات استانی اوقاف در زمینه متسابقان و داوران از سطح خوبی برخوردار است، به‌ویژه اینکه 2 نفر از داوران از اساتید درجه یک کشور هستند و سایرین نیز بسیار با تجربه و از اساتید مطرح در سطح کشور محسوب می‌شوند؛ لذا این مسابقات در سطحی قرار دارد که محکی برای قاریان باشد، زیرا میدان رقابت، میدان پُر استرس و فنی است و محکی که در این مسابقات برای یک قاری رقم می‌خورد، می‌تواند مسیر یک سال تمرین و فعالیت او را مشخص کند به همین دلیل بسیار با ارزش است.


بیشتر بخوانید:


این قاری ممتاز استان یزد در درخواستی از مسئولان بر ایجاد انگیزه و تحرک بین جامعه قرآنی تأکید کرد و گفت: متأسفانه تا حدودی شاهد کمرنگ‌شدن فعالیت قرآنیان یزد هستیم به نحوی که فعالیت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده است. مسئولان می‌توانند انگیزه و تحرک را بین قرآنیان ایجاد کنند تا یزد به آن دورانی که زمانی دوران طلایی استان محسوب می‌شد، بر گردد.

وی با اشاره به ارزیابی وضعیت شهرستان میبد بیان کرد: میبد در بخش حفظ ظرفیت بسیار خوبی دارد و در این زمینه زبانزد است و در بخش قرائت نیز از زمانی که استاد حسن دانش فعالیتی را شروع کردند، اکنون ثمره آن را می‌بینیم.

زارعشاهی در پایان تصریح کرد: عنایت خوب اساتید نسبت به شهرستان مورد انتظار است و خوشبختانه در این زمینه از ظرفیتی مثل حجت‌الاسلام گندمی بهره‌مند هستیم و حمایت‌های ایشان با حضور در شهرستان رقم خورده است. امیدواریم این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها تداوم داشته باشد، همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه به‌ویژه اداره شهرستان میبد بتوانند با مؤسسات قرآنی در حیطه فعالیت‌های تخصصی قرآنی در رشته‌های مختلف برنامه بلندمدت داشته باشد نه اینکه صرفاً به مسابقات محدود شود تا یک قرآنی وقتی وارد مسابقات می‌شود از آمادگی نسبی دائمی برخوردار باشد.

انتهای پیام
captcha