انتقاد گروه‌ تواشیح یزد از مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3995996
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

انتقاد گروه‌ تواشیح یزد از مسابقات قرآن اوقاف

سرپرست گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی «شمیم وصال» یزد در پاسخ به سؤال ایکنا در زمینه عدم استقبال گروه‌ها در این دوره از مسابقات، از نبود حمایت‌ها از سوی سازمان اوقاف و جوایز اندک مسابقات انتقاد کرد.

از عدم حمایت اوقاف تا جوایز اندک مسابقات قرآنعلی زادمهر، سرپرست گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی «شمیم وصال» دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: این گروه با 15 سال سابقه فعالیت در سطح استان، کشور و بین‌الملل توانسته رتبه‌هایی برای استان به ارمغان آورد و امسال نیز توفیق حاصل شد تا در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شرکت کند.

وی ادامه داد: امسال دومین سالی که مسابقات زیر سایه سنگین کرونا برگزار می‌شود و متأسفانه باز هم باید شاهد این باشیم که مسابقات شور و حال سابق را نداشته باشد و این گروه به عنوان تنها نماینده استان در این دوره از مسابقات حضور یابد.

زادمهر افزود: اینکه گروه‌های تواشیح از حضور در این مسابقات انصراف دادند شاید کرونا یکی از این علت‌ها باشد که به دلیل شرایط بحرانی نتوانستند حضور پررنگی داشته باشند و یا در زمینه  تمرینات پیش از مسابقه بتوانند آمادگی لازم را کسب کنند.


بیشتر بخوانید:


سرپرست گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی «شمیم وصال» دانشگاه آزاد یزد بیان کرد: این گروه مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشت به نحوی که از اسفندماه سال گذشته تاکنون حدود 400 الی 500 ساعت تمرین را به صورت مجازی و در اواخر به صورت حضوری انجام داد هرچند تمرینات با ترس و اضطراب ناشی از شیوع کرونا همراه بود ولی تمرینات حضوری در اردیبهشت ماه به هر نحوی انجام شد و در این زمینه یک یا دو نفر از اعضای گروه به کرونا مبتلا شدند ولی با صحت و سلامتی بخیر گذشت و توانستیم گروه را آماده کنیم.

وی اظهار کرد: گروه دانشگاه آزاد اسلامی یزد تنها گروه تواشیح فعال دانشگاه‌ها در عرصه ملی و بین‌المللی است که با حمایت شورای فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی واحد یزد توانسته 15 سال فعالیت مستمر داشته باشد.

زادمهر با اشاره به اینکه هر دو سال یکبار اعضای گروه تغییر می‌کنند بیان کرد: احسان صابرنیا، محمدعرفان میرجلیلی، محمدحسین نجارزاده، ابراهیم شادپور، محمد سالاری نوروزی، محمدجواد پرهیزگار به سرپرستی بنده اعضای گروه در این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دهند. 

وی در پاسخ به ارزیابی کمی و کیفی مسابقات گفت: با توجه به اینکه به دلیل کرونا و یا مسائلی که باید از سوی مسئولان مربوطه بررسی شود، تنها گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی این مسابقات بودیم لذا از کیفیت و کمیت چندانی برخوردار نبود اما تاکنون برای گروه و آمادگی در مسابقات تلاش بسیاری شده و تمرینات شبانه‌روزی بی‌نتیجه نبوده و نخواهد بود.

زادمهر افزود: علی‌رغم انتظاری که از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه مبنی بر آمادگی و شرکت حداکثری در مسابقات وجود دارد، اما از گروه‌های تواشیح حمایت چندانی صورت نمی‌گیرد و حتی در زمینه اختصاص جوایز، جوایزی اندک در نظر گرفته می‌شود که در مقابل تمرینات و هزینه‌های گروه به چشم نمی‌آید و گروه‌ها به دلیل عدم حمایت اوقاف، مباحث مالی و حتی وقتی که باید در نظر گیرند اما با بی‌توجهی مواجه شوند، مسابقات همخوانی کمرنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه گروه شمیم وصال به دلیل حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد توانسته در کنار این مسابقات، حضور یابد در غیر این صورت فقط حضور در مسابقات اوقاف امکان‌پذیر نیست، گفت: جوایز مسابقات اوقاف خیلی پایین‌تر از سطح مسابقات دانشگاهی است اما حضور در این مسابقات می‌تواند آمادگی تیم ما برای مسابقات دانشگاهی را فراهم کند و الحمدلله گروه تواشیح دانشگاه آزاد اسلامی یزد سال گذشته توانست از فینالیست‌ها بوده و جزو 6 گروه برتر شورای عالی قرآن باشد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم نماینده خوبی در مسابقات اوقاف باشیم.

انتهای پیام
captcha