مدارس قرآنی با تربیت دینی آینده کشور را متحول کنند
کد خبر: 3996613
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

مدارس قرآنی با تربیت دینی آینده کشور را متحول کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مدارس قرآنی باید با ایجاد تحول در سیستم آموزشی و اولویت دادن به تربیت دینی و قرآنی، آینده کشور را متحول کنند.

مدارس قرآنی با اولویت به تربیت دینی آینده کشور را متحول کنندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 20 شهریورماه در دیدار با مسئولان یکی از مدارس قرآنی یزد با ابراز خرسندی از فعالیت مدارس قرآنی و تربیت نونهالان بر اساس تربیت اسلامی و قرآنی اظهار کرد: همواره بر راه‌اندازی مجتمع‌های قرآنی در کنار مدارس و تربیت دینی دانش‌آموزان و کادرسازی برای آینده تأکید داشته‌ام. تربیت نیرو برای آینده بسیار حائز اهمیت است و در تربیت این نیروها باید مقوله‌های دینی و اخلاقی به شکل ویژه مدنظر باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تجربه راه‌اندازی دبیرستان معارف را در شهرکرد داشته است افزود: کادرسازی در این دبیرستان اتفاق افتاده و اکنون دانش‌آموزانی که در این مدرسه تحصیل کرده‌اند، در حال اداره شهر و استان هستند و عده‌ای از آنها نیز افراد اثرگذار و کارشناس در امور دینی و مذهبی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای عقب نگه داشتن مسلمانان به‌ویژه ایرانیان از دوران تحصیل و آموزش آغاز شد و تلاش کردند با حذف تدین، تفکر و تعقل از سیستم آموزشی، از رشد مسلمانان جلوگیری کنند، افزود: آنها می‌دانستند مسلمانان با این سه عنصر رشد می‌کنند و قدرت تشخیص حق و باطل از یکدیگر را پیدا می‌کنند و اگر این اتفاق بیفتد، از سیطره و تسلط آنها خارج خواهند شد زیرا آنها ما را همواره مصرف کننده علم و کالای خود می‌خواهند.

ناصری با انتقاد از بیکاری بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان، فارغ‌التحصیلی باید ابتدای مسیر کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و تلاش باشد گفت: این سیستم آموزشی، خودباوری را در جوانان از بین برده و در شرایطی که استعداد و خلاقیت بسیار بیشتری نسبت به برخی کشورها دارند، در تولید بسیاری از قطعات و صنایع ساده، چشم به سایر کشورها دوخته‌اند.

امام جمعه یزد بیان کرد: راه‌اندازی مدارس قرآنی می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند و با ایجاد تحول در سیستم آموزشی و اولویت دادن به تربیت دینی و قرآنی، آینده کشور را متحول کند. متولیان مدارس قرآنی باید مراقب باشند تا از مسیر و هدف خود منحرف نشوند تا اعمال خوب آنها ضایع نشود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران در راه‌اندازی مدارس قرآنی و دبیرستان‌های معارف تأکید کرد و گفت: همه باید برای کادرسازی تلاش کنند و به نحوی برنامه ریزی کنند که ظرف چند سال آینده 50 هزار نیروی متدین، کارآمد و انقلابی در یزد تربیت شود.

انتهای پیام
captcha