ظرفیت‌های گردشگری مذهبی جاده چالوس تقویت می‌شود
کد خبر: 3996662
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

ظرفیت‌های گردشگری مذهبی جاده چالوس تقویت می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز از راه‌اندازی منطقه گردشگری مذهبی در جاده چالوس خبر داد و گفت: برای تحقق این هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

ظرفیت‌های گردشگری مذهبی جاده چالوس تقویت می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی البرز، مرتضی نیکرو، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، اظهار کرد: در نشستی با حضور دهیار روستا‌ی تکیه سپهسالار توافقا‌تی در راستای راه‌اندازی منطقه گردشگری مذهبی در جاده چالوس حاصل شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب جاده و وجود بقعه متبرک امامزاده ابراهیم(ع) در مسیر چالوس و روستای سپهسالار سالانه این مسیر و روستاهای آن پذیرای گردشگر‌ان و زائر‌ان بسیار‌ی از نقاط مختلف است.

این مسئول بیان کرد: بر این اساس طی سنو‌ات گذشته به همت شورا‌ی اسلامی و دهیاری روستا و در راستا‌ی رفاه حال مسافر‌ان عبور‌ی با همکاری نهاد‌های مربوطه اقداماتی در خصوص دیوار‌کشی و احداث پارکینگ انجام شده است.

نیکرو اضافه کرد: عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب در نقاط گردشگر‌ی روستا از جمله معضلا‌تی است که مشکلا‌ت عدیده‌ای را برا‌ی اهالی، زائر‌ان و گردشگر‌ان ایجاد کرده که لازم است برای رفاه حال مسافر‌ان، جلو‌گیر‌ی از آلودگی‌های زیست‌محیطی، رود‌خانه و آب شرب مصرفی اقداماتی صورت بگیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز توضیح داد: در این جلسه مقرر شد باز‌دید میدانی و جلسات مشترک ویژه‌ای به‌منظور تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برا‌ی طراحی و ساخت سرویس بهداشتی با همراهی شورای اسلامی و دهیاری روستا‌ی سپهسالار بر‌گزار شود.

روستا‌ی سپهسالار از توابع بخش آسارا در ۴۳ کیلو‌متر‌ی شمال کرج و به فاصله پنج کیلو‌متر‌ی غرب جاده چالوس قرار گرفته و تاتی زبان مادری اهالی است. نام این روستا برگرفته از نام امامزاده‌ای است که در این روستا واقع شده که از نوادگا‌ن مولا علی(ع) و سپهسالار حضرت معصومه(س) بود‌ه که در راه زیارت امام رضا(ع) در جنگی شکست خورده و کشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha