وجود ۳ میلیون رقبه موقوفی در کشور
کد خبر: 3997350
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد:

وجود ۳ میلیون رقبه موقوفی در کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر ۱۹۷ هزار وقف و بیش از ۳ میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد که دارای تقسیم‌بندی متفاوت شامل نیات درمانی، آموزشی، فرهنگی، دانش‌بنیان، مساجد هستند.

وجود 3 میلیون رقبه موقوفی در کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، عصر روز گذشته، 22 شهریورماه، در بازدید از موقوفات شهرستان مراغه، گفت: در حال حاضر ۱۹۷ هزار وقف و بیش از ۳ میلیون رقبه موقوفی در کشور وجود دارد که دارای تقسیم‌بندی متفاوت شامل نیات درمانی، آموزشی، فرهنگی، دانش‌بنیان، مساجد هستند.

وی اظهار کرد: هدف از سرکشی مستمر به موقوفات بررسی چگونگی روند اجرا و مدیریت موقوفات به لحاظ حقوقی و میزان افرایش بهره‌وری موقوفات است.

خاموشی، چگونگی عمل به نیت واقفین را یکی دیگر اهداف سرکشی به موقوفات بیان کرد و افزود: پتانسیل بسیاری در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و یکی از بحث‌های مهم موقوفات مربوط به باغات است که از طریق معاونت بهره‌وری سازمان شهر به شهر سرکشی می‌کنیم تا میزان بهره‌وری و بهینه‌سازی موقوفات مشخص شود.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه تأکید کرد: اوقاف می‌تواند در بحث مسکن، با رعایت ضوابط شرعی و قانونی با قراردادن زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی پیشران مسکن باشد و همچنین در بحث اشتغال، موادغذایی و خوراک نیز می‌توانیم به‌عنوان پیشران، دولت را کمک کند.

وی اظهار کرد: در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان، هر شرکتی که تجاری باشد می‌تواند مشکلی از کشور را حل و ارز بری را حذف کند و تحریم را دور بزند و در حال حاضر با ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.

انتهای پیام
captcha