راه‌اندازی شبکه راهیاری تبلیغی برای حل مشکلات محلات
کد خبر: 3998966
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

راه‌اندازی شبکه راهیاری تبلیغی برای حل مشکلات محلات

قائم‌مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی شبکه راهیاری تبلیغی برای حل مشکلات محلات خبر داد و گفت: در گام نخست ۴ هزار روحانی مستقر در روستا، یک‌هزار روحانی مستقر در شهر‌ها و حدود ۴۰۰ روحانی مستقر در حاشیه شهر‌ها خواهیم داشت.

راه‌اندازی شبکه راهیاری تبلیغی برای حل مشکلات محلاتبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، قائم‌مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته، 29 شهریورماه در دوره آموزشی اقشار تأثیرگذار و ائمه جماعات در محل تبلیغات اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: یکی از اهداف بنیاد هدایت، تعالی شبکه امامت است که در این بین مساجد محور اتصال جامعه با این شبکه به‌ شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به این هدف برنامه‌های متنوعی در دستور کار است، گفت: در این راستا شبکه راهیاری این بنیاد در حال رشد است، این شبکه شامل ۱۰ راهیار منطقه‌ای، ۳۰ راهیار استانی و ۴۰۰ راهیار شهرستانی است که برنامه‌هایی برای ارتقای این راهیاران تدوین شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه به‌منظور توانمندسازی ائمه جماعات مساجد برنامه‌های متعددی در دستور کار است و در تلاش هستیم تا از هر مدل نکته‌ای استخراج کرده و به مدل جامع توانمندسازی و راهیاری دست یابیم، ابراز کرد: ابتدا باید شبکه‌های تبلیغی و در رأس آن امامان جماعت را تقویت کنیم.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از ارتقای شبکه راهیاری خبر داد و گفت: به دنبال این ارتقاء شبکه ائمه جماعت هم رشد کرده و مسائل و مشکلات محلات به راحتی حل می‌شود که در گام نخست 4 هزار روحانی مستقر در روستا، یک‌هزار روحانی مستقر در شهرها و حدود ۴۰۰ روحانی مستقر در حاشیه شهرها خواهیم داشت و این افراد شبکه امامت را تشکیل می‌دهند و بنا داریم همه امامانی که در مساجد هستند را نیز مخاطب خود قرار دهیم تا ارتقای دسته‌جمعی محقق شود.

وی بر ضرورت تقویت آموزش روحانیون مستقر تأکید کرد و گفت: ائمه جماعات و روحانیون مستقر نسبت به برقراری تعاملات بیشتر با مردم در روستاها مبادرت داشته باشند. روحانیون مستقر و مبلغین باید فعالیت خود را توسعه دهند و برای برقراری تعاملات بیشتر خود تلاش کنند.

میرمحمدیان به بیانیه دوم انقلاب و تمدن‌سازی اسلامی اشاره کرد و افزود: مبنای تمدن اسلامی توحیدی است و ائمه جماعات و روحانیون مستقر از عناصر مهم در انقلاب اسلامی هستند و مسئولیت بسیار خطیری در حوزه تمدن‌سازی دارند. روحانیون برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کرده و برنامه‌ریزی و مدیریت لازم را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام
captcha