دفاع مقدس مصداق تحکیم ایمان و خودسازی ملت ایران است / تفاوت میان ایمان مستودع و مستقر
کد خبر: 4001096
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
نماینده المصطفی در پاکستان؛

دفاع مقدس مصداق تحکیم ایمان و خودسازی ملت ایران است / تفاوت میان ایمان مستودع و مستقر

نماینده‌ جامعةالمصطفی العالمیه در پاکستان گفت: جنگ تحمیلی که علیه ایران از سوی ده‌ها کشور شکل گرفت و ایستادگی ملت ایران، مصداق بارز تحکیم ایمان، خودسازی و خودباوری ملت بصیر ایران است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دادسرشت، نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در پاکستان امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس طی سخنانی در نمازخانه ستاد المصطفی در جمع کارکنان جامعةالمصطفی، به سند روایی زیارت عاشورا اشاره کرد و افزود: زیارت عاشورا در حکم حدیث قدسی است و این زیارت از زمان رسول خدا(ص) خوانده می‌شد؛ این زیارت پس از سلام به سیدالشهدا(ع) و اعلام بیزاری از دشمنان اهل بیت(ع)، یاوری حضرت حجت بن حسن(عج) را مورد تأکید قرار داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مکتب زیارت عاشورا، مکتب تربیت یار و یاور باوفا برای حجت ابن الحسن‌(عج) است، تصریح کرد: خداوند متعال این زیارت را یاد ما داده تا یارانی باوفا و ثابت قدم برای حضرت تربیت شوند.

سخنران این مراسم افزود: ما در این زمان و نسل ما در آینده، باید از این فرصتی که مکتب سیدالشهدا(علیه‌السلام) برای پرورش یاوران مهدی صاحب الزمان(عج) در اختیارمان قرار داده است، به خوبی استفاده کنیم.

وی به فرق ایمان مستودع و ایمان مستقر اشاره کرد و گفت: وقتی مؤمن گناه می‌کند، ایمان از قلبش جدا می‌شود و در لحظه گناه، مؤمن نیست و در پایان گناه، ایمان بازمی‌گردد، در حالی که نور آن کمتر شده است. اگر انسان توبه نکند و بر گناه خویش اصرار نماید، فروغ ایمان او از دست خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادسرشت، با بیان اینکه فرزند حضرت نوح(ع) «آمنه به» بود، نه «آمنه مع»، اظهار کرد: در صحنه عاشورا نیز که کسانی در برابر امام (ع) ایستادند که در ظاهر به قرآن و اسلام ایمان داشتند، در حالی که «آمنه مع» نبودند و ایمانشان مستقر نبود.

وی، با تأکید بر این که هعمه فراز‌های زندگی افرادی که ایمان مستقر به مکتب عاشورا دارند، بوی سیدالشهدا(ع) می‌دهد، اظهار کرد: کسانی که با سیدالشهدا(ع) هستند و ایمانشان با ثبات قدم مستقر باشد، بی شک جزو یاران صاحب الزمان(عج) قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادسرشت، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به هفته دفاع مقدس، دانشگاه دفاع مقدس را پرورش‌‌دهنده و تربیت‌کننده یاران واقعی حضرت مهدی(عج) دانست و اذعان کرد: فرج آخرین ذخیره الهی نزدیک است و هرکس در این دوران خود را نسازد، بی تردید کم خواهد آورد.

وی یادآور شد: هفته دفاع مقدس، که با اربعین سیدالشهدا(ع) قرین شده، از بهترین ایام برای تحکیم ایمان و خودسازی برای سربازی صاحب الزمان (عج) است.

انتهای پیام
captcha