فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» منتشر شد
کد خبر: 4001510
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» منتشر شد

فرهنگسرای امید زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» را با محوریت نگاهی تازه به سالمندی برگزار می‌کند.

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» منتشر شد

به گزارش ایکنا، فرهنگسرای امید زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرارسیدن هفته سالمند و برای گرامیداشت سالمندان، جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» را در ۵ بخش مختلف هنری برگزار می‌کند.

این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط، امیدآفرینی و تکریم منزلت اجتماعی سالمندان برنامه‌ریزی شده و بر موضوعاتی نظیر «اهمیت حضور سالمندان در جامعه و ایفای نقش اجتماعی»، «نگاهی تازه به پدیده سالمندی از دریچه توانایی»، «نقش محوری سالمندان در خانواده و اجتماع»، «معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های سالمندان» تمرکز دارد.

جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» در ۵ بخش برگزار می‌شود که آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، هنر‌های نمایشی و فیلم کوتاه، هنر‌های تجسمی و صنایع دستی بخش‌های اصلی این رویداد هستند. این رویداد فرهنگی هنری در ۲ گروه مجزا ویژه مخاطبان برگزار می‌شود؛ بخش اول با حضور خود سالمندان بالای ۶۵ سال و بخش دوم نیز ویژه عموم است که هنرمندان کشورمان می‌توانند آثار خود را با محوریت سالمند به دبیرخانه این جشنواره واقع در فرهنگسرای امید ارسال کنند.

قوانین شرکت آثار در جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» به شرح ذیل است:

۱- تمامی آثار ارائه شده در جشنواره باید توسط شرکت‌کنندگان تهیه و تولید شده باشد و فرد شرکت‌کننده توانایی باز تولید اثر و یا مشابه آن را داشته باشد.

۲- هر شرکت کننده فقط در یک رشته می‌تواند، شرکت کند.

۳- تمامی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره باید دارای شناسنامه مرتبط باشد.

۴- رعایت ضوابط اختصاصی هر رشته؛ استناد به شیوه‌نامه جشنواره الزامی است.

۵- تمامی رشته‌ها انفرادی است.

۶- تمامی آثار باید تا دهم آذرماه ۱۴۰۰ برای شرکت به مسابقه صرفاً از طریق درگاه اینترنتی مسابقه به نشانی omid.farhangsara.ir به دبیرخانه فرهنگسرای امید واصل شده باشد و آثاری که پس از این تاریخ ارسال شوند داوری نخواهد شد.

براساس این گزارش، جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» نهم مهرماه همزمان با هفته سالمند برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا دهم آذرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای امید ارسال کنند. داوری آثار در دی ماه انجام شده و مراسم اختتامیه به همراه معرفی نفرات برگزیده در بهمن ماه انجام می‌شود.
 
فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» منتشر شد
انتهای پیام
captcha