تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه وقف در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 4002166
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه وقف در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه‌و‌بویراحمد با بیان اینکه وقف ایثار، از خودگذشتگی و آینده‌نگری است، به تشریح ویژه برنامه‌های دهه وقف در استان پرداخت.

تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه وقف در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، روز گذشته ۱۱ مهر‌ماه  در جمع خبرنگاران با تسلیت دهه پایانی ماه صفر و گرامیداشت دهه وقف، افزود: ۲۷ صفر تا چهارم ربیع‌الاول دهه وقف نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه نهاد مردمی تحت نظر مقام معظم رهبری است، اظهارکرد: وقف نهاد باعظمت است و در اسلام، مسیحیت و زرتشت وقف گرامی داشته است اما در دین اسلام توجه ویژه‌ای در جهت رفع نیازهای فرهنگی و اقتصادی به وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انواع وقف خاص و عام، تصرفی یا غیرمتصرفی، منفعتی یا انتفاعی خاطرنشان کرد: در زمان نادرشاه و رضاشاه موقوفات خسارت دیدند اما بعد از انقلاب اسلامی با فتوای حضرت امام(ره) و قوانین ماده واحده و مصوبه مجلس خیلی از موقوفات برگشتند.

نصیرالاسلامی با بیان اینکه وقف ایثار، از خودگذشتگی و آینده‌نگری است، تصریح کرد: وقف حتما مال وسیع و زیاد نیست و با وقف قرآن، مفاتیح و حتی کتاب برای مطالعه می‌شود نام خود را در این کار ارزشمند و خداپسندانه به ثبت رساند.

وی همه مردم، زن و مرد، کوچک و بزرگ، دارا و بی‌بضاعت و اصناف را به وقف دعوت کرد و ادامه داد: تنها چیزی که در عالم آخرت دست ما را می‌گیرد وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پنجم ذی‌القعده روز تکریم امامزادگان عنوان کرد: تعداد امام‌زادگان استان ۲۲۵ امامزاده و بقعه است که ۱۲۰ بقعه دارای درآمد و ۱۰۵ بقعه بدون درآمد است، تعداد موقوفات استان کم است بنابراین اصحاب رسانه فرهنگ وقف را ترویج دهند.

نصیرالاسلامی با بیان اینکه در مجموعه ۳۲ مورد موقوفه در استان وجود دارد البته مساجد، حسینه و تکایا موقوفه انتفاعی محسوب می‌شوند، تأکید کرد: از این تعداد ۲۷ مورد متصرفی که اداره آن با خود اوقاف است و ۵ مورد غیر متصرفی است.

وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های آخر کشور در تعداد و درآمد موقوفات است، جایگاهی که شایسته مردم ولایی این استان نیست، بنابراین استان نیازمند ترویج فرهنگ وقف و همچنین سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های هفته وقف اشاره و بیان کرد: همایش یاوران وقف، تجلیل از اصحاب بقاع و موقوفات، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در امامزادگان، برگزاری نشست‌های تخصصی وقف، تولید و انتشار محصولات تبلیغی جهت ترویج فرهنگ وقف، همایش پیاده روی خانوادگی تا یادمان شهدای گمنام یاسوج و حضور و سخنرای در نماز جمعه از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

انتهای پیام
captcha