دهه وقف؛ فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری
کد خبر: 4002224
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد:

دهه وقف؛ فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری

استاندار خراسان‌جنوبی با گرامیداشت دهه وقف، از این مناسبت به‌عنوان زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری یاد کرد.

دهه وقف؛ فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاریبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی در پیامی به‌مناسبت دهه وقف که از امروز، ۱۲ مهرماه آغاز شد، با برشمردن این کلام مقام معظم رهبری که «وقف یکی‌ از کارسازترین‌ و سالم‌ترین‌ شیوه‌هایی‌ است‌ که‌ تمکن‌ مالی‌ را به‌‌صورت‌ احسانی‌ ماندگار، در خدمت‌ نیازهای‌ جامعه‌ قرار می‌دهد و اراده‌ نیک آدمی‌ را پس‌ از طی‌ دوران‌ زندگی‌، همچنان‌ زنده‌ و کارساز نگه‌ می‌دارد»، گفت: سنت حسنه وقف، به‌عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های کمک به خلق، برخاسته از روحیه کمال‌گرا و نوعدوست انسان‌هایی است که احسان ماندگار را بهترین راه برای نیل به آرامش دنیوی و اخروی خود انتخاب نموده‌اند.

وی افزود: شیوه نیکویی که در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز مورد تأکید واقع شده و با کارکردهای متنوع و گوناگون خود، از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت در حوزه‌های علمی، آموزشی، درمانی، اجتماعی و میراث فرهنگی به شمار می‌رود.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: ترویج این سنت نیکو و ترغیب مردم به اقبال از آن، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، رونقی دوچندان یافت و در استان خراسان‌جنوبی نیز که مردم آن به نیکوکاری و مشارکت در امور خیر، بنام و سرآمدند، این موضوع خود را در افزایش آمار موقوفه‌ها و رقبات به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: بدون تردید دهه وقف، علاوه بر اینکه فرصت مغتنمی برای تکریم واقفان نیکوکاری است که از سرمایه‌های مادی و معنوی خود در رفع نیازهای جامعه دریغ نورزیده‌اند، می‌تواند زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ نوعدوستی نیز باشد.

ملانوری ضمن تبریک دهه وقف به همه واقفان خراسان‌جنوبی، برای مدیران، کارکنان و دست‌اندرکاران این حوزه که در عمل به نیات واقفان خیراندیش، امینانه در تلاشند، از درگاه ایزد منان توفیق و سربلندی مسئلت کرد.

وی در این پیام اظهار امیدواری کرد که با تلاش متولیان امر و همت نیک‌اندیشان، احیای روزافزون این احسان ماندگار را در راستای رفع محرومیت و نیز توسعه همه‌ جانبه خراسان‌جنوبی شاهد باشیم.

یادآور می‌شود، ۲۷ ماه صفر مصادف با ۱۲ مهر امسال در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز وقف نامگذاری شده و آغاز دهه وقف تا ۲۲ مهر است.

انتهای پیام
captcha