نرخ رشد بیکاری در لرستان ۱۱.۸ درصد است
کد خبر: 4002326
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
استاندار سابق لرستان:

نرخ رشد بیکاری در لرستان ۱۱.۸ درصد است

استاندار سابق لرستان با بیان اینکه در بهار ۱۴۰۰ نرخ رشد بیکاری در لرستان ۱۱.۸ درصد یعنی همین الان سه برابر حد نرمال رشد بیکاری داریم، گفت: تلاشم این بود که فرصت کسب و کار را در استان خوب کنیم که خوشبختانه رتبه استان در این زمینه از استان ۲۲ به سیزدهم رسید.

نرخ رشد بیکاری در لرستان ۱۱.۸ درصد استبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار سابق لرستان، امروز، ۱۲ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه بحران جهانی کرونا و بحران ملی تحریم‌ها برای کشور مشکل‌هایی ایجاد کرد، اظهار کرد: بحران‌های اقتصادی و کرونا خیلی از پروژه‌های مهم را به‌دلیل افزایش قیمت‌ها و کمبود منابع دچار مشکل کرد و خیلی از برنامه‌ها اجرا نشده و سیستم مدیریتی کشور دچار مشکل شد.

وی افزود: یکی‌ از بحران‌هایی که ما پشت سر گذاشتیم سیل سال ۹۸ بود که در ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بود؛ سیل لرستان مدیریت و کار اجرایی را در استان به شدت با مشکل مواجه کرد، در هم تنیدگی و همزمان بودن این سه بحران به هیچ وجه به این معنی نیست که بگوییم کارهای بزرگی در استان انجام نشده است.

خادمی با بیان اینکه من معتقدم استانداری باید شروع‌کننده تحرک‌های عمرانی و اقتصادی در هر فعالیتی و خاموش‌کننده التهابات و مشکلات در هر موقعیتی باشد، اضافه کرد: نکته دوم تأکید بر برنامه‌ریزی و برنامه داشتن است، ما به هیچ وجه دچار روزمرگی نشدیم، از روز اول که آمدیم در جلساتی که داشتیم دو برنامه مهم برای استان داشتیم، اول برنامه‌های مهم و کلیدی بود که ۶۰ پروژه عمرانی و ۶۰ پروژه اقتصادی را به‌عنوان اولویت اصلی انتخاب کردیم و به‌عنوان موضع اصلی کار ما شد، همچنین برنامه چهار ساله استان بر مبنای شاخص‌های توسعه را داشتیم که در این راستا ۷۳۰ شاخص را تعریف کردیم که همین الان نیز کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که نظام مالی و محاسباتی کشور در بالا به هم خورده ولی در پایین به هم نخورده که این نظام را باید اصلاح کرد، ادامه داد: ما تا الان ۶۰۰ میلیارد تومان تهاتر کردیم، یعنی از محل مطالبات دولت از بانک‌ها یا بدهی‌های بخش خصوصی به مالیات و دولت وارد استان کردیم.

استاندار سابق لرستان با اشاره به لزوم پیگیری روش‌های غیرمتفرقه در تأمین اعتبارات، عنوان کرد: بیش‌ از ۳۲ درصد اعتبارات کشور غیرمتفرقه است، باید برای جذب آنها از نظام چانه‌زنی بهره برد که در این راستا ما برای ادارات سقف تعیین کردیم.

خادمی با بیان اینکه بنده کلنگی بدون مورد نزدم، و جز یک مورد هرچه تاکنون کلنگ زدم اجرایی شده است، ادامه داد: تلاش ما این بود که فرصت کسب و کار را در استان خوب کنیم، رتبه استان در این زمینه  از استان ۲۲ به سیزدهم رسیدیم.

وی با بیان اینکه در بهار ۱۴۰۰ نرخ رشد بیکاری در استان ۱۱.۸ درصد بود و این در حالی‌ است که نرخ رشد بیکاری در حالت معمول سه درصد است یعنی همین الان سه برابر حد نرمال رشد بیکاری داریم و در حال حاضر روند ما رو به بهبودی است، اظهار کرد: بزرگترین کاری که ما در سیل سال ۹۸ ر انجام دادیم پیشگیری بود، ما در این سیل بزرگ تلفاتی نداشتیم، خانه‌ها را زودتر از همه استان‌ها تمام کردیم اما تبلیغ نکرده و دنبال آن نبودیم.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: بهترین بازسازی بعد از بحران‌ها در لرستان انجام شد، بعد از سیل و بازسازی هیچ مشکلی نداریم ،اما در برخی از استان‌ها هنوز کلیپ‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که خسارت‌های آن‌ها جبران نشده است.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار خانه را ساختیم، در ۴۰ هکتار زمین ساختمان و روستای جدید ایجاد کردیم، زمین و زیرساخت جدید ایجاد کردیم، در زیرساخت‌ها حجم خسارت ما زیاد بود، همان زمان کارهایی انجام شد، اما همچنان نیازمند اعتبار هستیم، جاده‌های ما خراب شد و پل‌ها در خیلی از جاها خراب شده است.

خادمی گفت: در سیل راه ارتباطی ۸۷۰ روستا، برق ۱۱ شهر و ۱۱۳۵ روستا، آب ۱۱ شهر و ۷۹۶ روستا، تلفن ۱۰ شهر و ۳۶۰ روستا قطع شد که بعد از ۱۰ روز این ارتباطات برقرار شد که به گفته رئیس جمهور قبلی این کار در جهان بی‌سابقه است.

انتهای پیام
captcha