جایزه مصطفی(ص) از پژوهش و همکاری­‌های علمی برگزیدگان خود حمایت می‌­کند
کد خبر: 4002364
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
مدیر اجرایی بنیاد مصطفی(ص)؛

جایزه مصطفی(ص) از پژوهش و همکاری­‌های علمی برگزیدگان خود حمایت می‌­کند

مدیر اجرایی بنیاد مصطفی(ص)، گفت: 20 درصد از مبلغ نقدی جایزه مصطفی(ص)، از چهارمین دوره خود به حمایت از رشد علم و فناوری در قالب کمک‌هزینه‌های پژوهشی و ایجاد همکاری‌های علمی، تخصیص می­‌یابد.

جایزه مصطفی(ص) از پژوهش و همکاری­‌های علمی برگزیدگان خود حمایت می‌­کند

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، سید علی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد مصطفی(ص) گفت: به جهت حمایت از فعالیت‌­های علمی برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)، 20 درصد از مبلغ نقدی این جایزه از چهارمین دوره خود در قالب «اعطای گرنت پژوهشی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشورهای اسلامی»، «اعطای کمک هزینه فرصت مطالعاتی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشورهای اسلامی»، «اعطای کمک هزینه سفر به برگزیدگان برای حضور در رویدادهای بنیاد یا رویدادهای کشورهای اسلامی» و «اعطای گرنت به برگزیدگان برای انتشار مقالات مشترک با پژوهشگران کشورهای اسلامی» اعطا می­‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سایر قالب­‌های اعطای این مبلغ شامل اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای انجام پروژه‌های مشترک در کشورهای اسلامی، اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای راه‌اندازی مراکز مشترک علمی در کشورهای اسلامی، اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از کشورهای اسلامی، اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای عضویت و فعالیت در مجامع علمی کشورهای اسلامی و سایر برنامه‌های پیشنهادی مورد تایید بنیاد مصطفی(ص) است.

یادآوری می‌شود: اعطای جايزه مصطفی(ص) در راستای تجليل از دانشمندان برجسته و زمينه‌سازی همكاری و توسعه علمی و فناوری، همچنین به عنوان یكی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشريت باشد.

اولین دوره جایزه مصطفی(ص) در دی ­ماه سال 1394 برگزار شد که پروفسور عمر یاغی از کشور اردن و پروفسور جکی ای-رو یینگ از کشور سنگاپور برگزیدگان آن بودند. دومین دوره جایزه مصطفی(ص) در آذرماه سال 1396 برگزار شد که پروفسور سامی ارول گلنبه از کشور ترکیه و پروفسور محمدامین شکراللهی از کشور ایران استحقاق دریافت این جایزه را داشتند.

سومین دوره جایزه مصطفی(ص) نیز در آبان­ماه 1398 برگزار شد و این جایزه به پنج نفر از برترین­‌های علم و فناوری جهان اسلام اعطا شد. در این دوره، پروفسور اوگور شاهین از کشور ترکیه و پروفسور علی خادم‌حسینی از کشور ایران به جمع برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) پیوستند و همچنین پروفسور عمران اینان از کشور ترکیه، پروفسور حسین بهاروند از کشور ایران و دکتر محمد عبدالاحد از کشور ایران، برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی سومین دوره این جایزه بین­‌المللی بودند.

مراحل داوری و انتخاب برگزیدگان چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) نیز به پایان رسیده است و از برگزیدگان این دوره طی آیینی پرشکوه در 29 مهر 1400 مصادف با هفته وحدت تجلیل می‌­شود.   

انتهای پیام
captcha