اعلام برنامه‌های دهه وقف از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه جاری در کرمانشاه
کد خبر: 4002417
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

اعلام برنامه‌های دهه وقف از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه جاری در کرمانشاه

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اعلام روزشمار دهه وقف از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه جاری، گفت: این برنامه‌ها از ۲۷ ماه صفر آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه همزمان با ششم ماه ربیع‌الاول ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف کرمانشاه امروز، ۱۲ مهرماه در نشستی به‌مناسبت دهه وقف در سالن آمفی تئاتر این اداره‌کل با اشاره به برنامه‌های اجرایی این سازمان به این مناسبت، اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی اداره‌کل اوقاف از روز دوشنبه دوازدهم مهرماه آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه همزمان با ششم ماه ربیع‌الاول ادامه دارد.

وی با اشاره به کارکرد‌های مختلف وقف در جامعه، افزود: در کشور نیات واقفان دارای جنبه‌های مختلفی است که نشأت گرفته از حس نوع‌دوستی بوده و بر این اساس باید این حس در مردم تقویت و این سنت احیاء شود.

حجت‌الاسلام صالحی به روزشمار دهه وقف نیز اشاره کرد و گفت: اولین روز از دهه وقف به نام وقف، رسانه، تکریم از واقفان خیراندیش و دومین روز از این هفته به نام وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت نام گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه به نام گذاری روز‌های چهاردهم و پانزدهم هفته وقف با نام وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه و وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت اشاره کرد و افزود: شانزدهمین روز از این هفته به نام وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی و روز هفدهم به نام وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش‌بنیان خواهد بود.

وی اظهار کرد: هیجدهم مهرماه به نام وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش‌بنیان نام گذاری شده است.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: نوزدهم مهرماه به نام وقف، سلامت و بهداشت جامعه، بیستم مهرماه به نام وقف، اشتغال و تولید و آخرین روز از دهه وقف نیز به نام وقف جمعی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی نام گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه در پایان با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در استان به مناسبت دهه وقف، افزود: برگزاری مراسم روز ۲۸ صفر در بقاع متبرکه، مراسم روز شهادت امام رضا(ع)، دیدار با خانواده شهدا، برپایی محافل انس با قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه‌های اجرایی دهه وقف در استان است.

انتهای پیام
captcha