وقف ۵۰۰ جلد کتاب در قالب پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در آذربایجان غربی
کد خبر: 4002756
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

وقف ۵۰۰ جلد کتاب در قالب پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: این اداره‌ کل بر مبنای سنت حسنه وقف و مشارکت در طرح «وقف کتاب، خیر ماندگار» ۵۰۰ جلد کتاب با عنوان «به سوی آرامش» به مجموعه کتاب‌خانه‌های عمومی استان اهدا می‌کند.

وقف ۵۰۰ جلد کتاب در قالب پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، همزمان با برگزاری دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در دهه وقف، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با خدیجه معصومی، مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان، امروز، ۱۴ مهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به اینکه از مهم‌ترین نشانه‌های مودت بین ما ایرانیان تعداد موقوفات در سطح کشور است، اظهار کرد: وقف در زمینه‌های مختلفی از طرف مردم انجام می‌گیرد و عمده‌ترین وقفیات در زمینه‌های مذهبی است.

جوانبخت افزود: از تأکیدات مقام معظم رهبری برای ادارات اوقاف این بود که مردم را به سمت و سوی موقوفات جدید و نیازهای روز جامعه هدایت کنید که از جمله این نیازهای روز وقف کتاب است که به همت اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان برای دومین سال پیاپی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: اداره‌ کل اوقاف استان نیز به نوبه خود بر مبنای سنت حسنه وقف و مشارکت در طرح «وقف کتاب، خیر ماندگار» تعداد ۵۰۰ جلد کتاب با عنوان «به سوی آرامش» نوشته حجت‌الاسلام اسماعیل شیخلو به مجموعه کتاب‌خانه‌های عمومی استان اهدا می‌کند.

وقف ۱۶ هزار جلد کتاب

خدیجه معصومی، مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان غربی نیز در این دیدار بیان کرد: در سال گذشته در قالب این پویش ۱۶ هزار جلد کتاب، چندین نسخه نفیس و خطی توسط خیرین، سازمان‌ها، هنرمندان به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد که به دلیل استقبال ویژه عموم مردم، دومین دوره این پویش نیز امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه این پویش برای اولین بار در سطح استان به شکل منسجم و عمومی‌تر اجرا می‌شود، تصریح کرد: همزمان با دهه وقف دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با همکاری سازمان صدا و سیما، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ مهر در همه کتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: با همکاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تیزر و موشن‌گرافی مربوط به طرح پویش در طول ایام دهه وقف پخش خواهد شد، در ضمن هماهنگی لازم صورت گرفته که از واقفین گرامی در برنامه‌های زنده دعوت به عمل آمده تا عموم مردم را برای این کار خیر خداپسندانه وقف کتاب ترغیب کنند.

معصومی تصریح کرد: برای اجرای هر چه باشکوه این پویش برپایی غرفه تبلیغی و فرهنگی جمع‌آوری کتب وقفی نمازگزاران در محل مصلای امام خمینی(ره)، نصب بنرهای تبلیغاتی، ارسال پیامک به واقفین سال ۹۹، تنظیم  و ارسال دعوت‌نامه برای واقفین، طراحی پوستر و موشن‌گرافی، انعکاس خبری در خبرگزاری‌ها، تبلیغ در فضاهای مجازی در اختیار اداره‌کل از جمله اینستاگرام کتاب‌خانه‌های سراسر استان، پورتال اداره‌کل و سایر  کانال‌های ارتباطی برای هم‌استانی‌ها انجام می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های‌عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا كارشناسان اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آنها تماس بگیرند و اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پرتال اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به نشانی www.orumiyehpl.ir و صفحه رسمی این اداره‌ کل در اینستاگرام انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha