گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های شورای شهر و شهرداری یزد باشد
کد خبر: 4002891
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های شورای شهر و شهرداری یزد باشد

نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پیوست فرهنگی در امور شهری تأکید کرد: در امور شهری به مبانی گام دوم انقلاب توجه لازم صورت گیرد.

گام دوم انقلاب محور فعالیت‌های شورای شهر و شهرداری یزد باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله ابوالقاسم وافی، نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری، امروز، 14 مهرماه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد، با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای شهر اظهار کرد: در کشور کمبودی از حیث مباحث فرهنگی نداریم و از نظر فرهنگی نیز غنی هستیم و شورای شهر که نهاد مردمی و فرهنگی است باید به مبانی گام دوم انقلاب پای‌بند باشد.

وافی افزود: برای حفظ این نهاد مردمی راهی جز خدمت به مردم نیست و این خدمت آثار وضعی دارد و پاداش بالایی را شامل حال خدمتگزاران می‌کند.

وی با تأکید بر پیوست فرهنگی در امور شهری گفت: در این راستا باید پارک‌های بانوان توسعه پیدا کند و در امور شهری به مبانی گام دوم انقلاب توجه لازم صورت گیرد.

غلامحسین دشتی، رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: شهر بزرگترین نهاد فرهنگی و اجتماعی است و محل تحقق و اجرای احکام، معارف و ارزش‌های الهی و بستر اجرای دین است. شهر محیط تبدیل دین به زندگی است و شهرداری و شورای شهر باید شهر را با قوانین و مقررات موجود به مدیریت کند.

دشتی افزود: رابطه ما با مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به عنوان مرکز اندیشه و مرکز هدایت و راهنمایی باید بیشتر و نهادینه شود. شورای شهر و شهرداری از یک سو با حق الناس یعنی حقوق آحاد مردم سر و کار دارد و از سوی دیگر با بیت المال که حق جامعه است، سر و کار دارد و بین این دو حقوق شرعی و الهی در تردد است که در قانون و ضوابط و هم در اجرا مراقبت لازم است تا حقی ضایع نشود و این کار و مسئولیت بسیار سنگینی است.

وی بیان کرد: دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید در تدوین قوانین کارآمد و دقیق که رعایت همه جوانب را داشته باشد، در کنار کارشناسان شهرداری قرار گیرند و در حوزه‌های علمیه فقه شهر و مدیریت شهری مدنظر قرار گیرد. اگر حوزه‌های علمیه رسالت اجرایی بر احکام ناب اسلامی را دارند شهر و شهرداری محیط محوری و کانون این رسالت است.

انتهای پیام
captcha