تاج: قوانین اجرا کشوری شود/ دولت موسیقی اصیل را فراموش کرده است + صوت
کد خبر: 4003213
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
انتظارات هنرمندان از معاونت هنری ارشاد/ ۲

تاج: قوانین اجرا کشوری شود/ دولت موسیقی اصیل را فراموش کرده است + صوت

وحید تاج بیان کرد: باید موسیقی اصیل ایرانی و هنرمندان این ژانر از موسیقی در کشور به رسمیت شناخته شود فقط مردم هستند که از این هنر ملی حمایت می‌کنند و از طرف مسئولین حمایتی وجود ندارد.

تاج: قوانین نانوشته برداشته شود/ موسیقی اصیل ایرانی نیاز حمایت دارد + صوتدر پی حدس و گمان‌ها از انتصاب معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ایکنا در گفت‌وگویی با هنرمندان زیرمجموعه این حوزه، از دغدغه‌ها، مشکلات و انتظارات آنها سؤال کرده است.

در این گفت‌وگو به سراغ وحید تاج رفتیم. او دارای کارشناس ارشد موسیقی، خواننده و آواز‌خوان حوزه موسیقی سنتی ایران و دغدغه‌مند موسیقی اصیل کشور است و در این راستا قدم برمی‌دارد. وی آثار بسیاری در موسیقی اصیل ایرانی دارد و به تازگی نیز آلبوم «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری با خوانندگی تاج منتشر شده است.

تاج در ابتدا اینگونه بیان کرد: در وهله اول باید موسیقی اصیل ایرانی و هنرمندان این ژانر از موسیقی در کشور به رسمیت شناخته شود. فقط مردم هستند که از این هنر ملی حمایت می‌کنند و از طرف مسئولین حمایتی وجود ندارد. هنرمندان عرصه موسیقی در عصرهای مختلف همیشه هنرمندان مظلوم و مهجوری بودند و هنرشان دیده نشده است.

وی افزود: وجود قوانین نانوشته‌ای که برای یک شهر اجازه اجرا وجود دارد و در شهری دیگر امکان اجرا نیست و یا با داشتن مجوز از مراکز مربوطه باز امکان اجرا رخ نمی‌دهد از مواردی است که معاون هنری جدید باید در نظر داشته باشد.

تاج تصریح کرد: در این شرایط کرونایی قشر هنرمند بسیار زیر فشار است؛ اجراها که تعطیل بودند و هستند و دولت نیز کمکی برای در اختیار گذاشتن سالن‌ها به هنرمندان نکرد. می‌شد با رعایت پروتکل‌ها و نشستن با فاصله، اجراهایی نیز برگزار شود. مخصوصاً در موسیقی اصیل که ما با مخاطبان پرشماری مواجه نیستیم و بعضاً سالن‌های کم جمعیت صد نفره به سختی پر می‌شود. البته که مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی مخاطبین وفادار و پیگیری هستند.

وی افزود: اهالی موسیقی در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و بی‌تفاوتی دولت و مسئولان دچار یأس و ناامیدی هستند که باید چاره‌ای برای برون‌رفت از این وضعیت اندیشید. در شرایطی که همه اماکن عمومی و پر جمعیت مانند مترو، رستوران و... باز بود حتماً می‌شد و می‌شود فکری کرد تا هنرمندان نیز دچار سرخوردگی نشوند.

کد

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل بارها معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجراها حضور پیدا می‌کرد و حمایت می‌کردند خاطرنشان کرد: امیدوارم معاون جدید نیز حمایت بیشتری از اهالی موسیقی داشته باشد و به هنرمندان کمک کنند.

گفت‌وگو از سجاد محمدیان
انتهای پیام
captcha