مانع فعالیت مدعیان دروغین طب اسلامی علیه واکسیناسیون شویم
کد خبر: 4003916
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

مانع فعالیت مدعیان دروغین طب اسلامی علیه واکسیناسیون شویم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به تبلیغات علیه واکسیناسیون در فضای مجازی، گفت: اجازه ندهیم مدعیان دروغین طب اسلامی با سوءاستفاده از دین مانع واکسیناسیون مردم و افزایش شدت ابتلا و بیماری در جامعه شوند؛ باید دامنه نفوذشان به مراتب کمتر شود و علمای صاحب‌نظر برای بی‌اثر کردن فعالیت این گروه تلاش کنند.

به گزارش ایکنا از قم، بیژن سلیمان‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، دوشنبه، 19 مهرماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی ستاد کرونا استان قم، اظهار کرد: واکسیناسیون حدود ۲۲ درصدی دانش‌آموزان در بازه زمانی کوتاه، نشان می‌دهد استقبال دانش‌آموزان برای تزریق واکسن بهتر از سایر گروه‌های سنی در استان است.

وی ادامه داد: پوشش جامعه هدف دانش‌آموزی باید به ۱۰۰ درصد برسد و در زمینه تزریق واکسن به دانش‌آموزان باید کار جدی‌تر انجام شود و تا ۱۵ آبان‌ماه واکسیناسیون جامعه دانش‌آموزی تکمیل شود.

آموزش‌وپرورش یاریگر شبکه بهداشت برای واکسن دانش‌آموزان باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: آموزش‌وپرورش باید برای کمک به واکسیناسیون حداکثری دانش‌آموزان یاریگر شبکه بهداشت باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد.

سلیمان‌پور گفت: روند واکسیناسیون دُز دوم کند است و باید اصحاب رسانه و مسئولان ذیربط تلاش بیشتری برای ترغیب مردم کنند؛ تمام امکانات آماده و واکسن به میزان کافی موجود است.

وی بیان کرد: باید با ایجاد فضای ذهنی برای مردم، اثرات مثبت تزریق واکسن تبیین شود تا مردم آگاه شوند کسی که واکسن می‌زند ایمن‌تر  و قدرت دفاعی بدنش در مقابل ویروس بیشتر می‌شود و عوارض شدید بیماری در وی اتفاق نمی‌افتد.

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه باید باورهای مردم را تغییر دهیم و به تبلیغات محیطی بیشتر بپردازیم، اضافه کرد: راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسیون در قالب یک اتوبوس در سطح شهر پیشنهاد مناسبی است و از مسئولان ذیربط درخواست داریم نسبت به تحقق این مسئله تلاش کنند. با وجود اینکه افزایش چشم‌گیر و قابل ملاحظه‌ای در واردات واکسن و انجام واکسیناسیون انجام شد، ولی هنوز از درصد مطلوب فاصله داریم.

معاون استاندار قم با اشاره به تبلیغات علیه واکسیناسیون در فضای مجازی، تصریح کرد: اجازه ندهیم مدعیان دروغین طب اسلامی با سوءاستفاده از دین مانع واکسیناسیون مردم و افزایش شدت ابتلا و بیماری در جامعه شوند، باید دامنه نفوذشان به مراتب کمتر شود و علمای صاحب‌نظر برای بی‌اثر کردن فعالیت این گروه تلاش کنند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در روند کاهشی و آرامشی در جامعه حاکم است؛ اما طبق نظر متخصصان نمی‌شود به حفظ و ثبات شرایط اعتماد کرد و خوش‌بین بود. این وضعیت می‌تواند شکننده باشد، پس هنوز باید به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از هر عملی که می‌تواند سلامتی را مورد خطر قرار دهد، توجه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha