فراخوان پردازش ابعاد مسئله «مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها؛ چیستی، چرایی، چگونگی»
کد خبر: 4003951
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

فراخوان پردازش ابعاد مسئله «مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها؛ چیستی، چرایی، چگونگی»

با توجه به ضرورت هم‌اندیشی و اهمیت جلب مشارکت حداکثری صاحب‌نظران، خبرگان و پژوهشگران در پردازش ابعاد مسئله «عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی»، دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراخوان مشارکت داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این فراخوان مشارکت خطاب به اعضای جامعه دانشگاهی آمده است: دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی پیشران تحول علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور هستند و امروزه کارکرد‌ها و مأموریت‌های متعددی برای دانشگاه متصور است؛ مأموریت‌هایی همچون تولید دانش (پژوهش و فناوری)، انتقال دانش (آموزش و مهارت) و ارائه خدمات متنوع به جامعه. براساس بسیاری از شاخص‌های جهانی؛ پیشرفت نظام آموزش‌­ عالی و بهبود مؤلفه‌های دانش و فناوری یکی از شاخص‌های سنجش رفاه در جامعه است و به همین لحاظ دانشگاه یکی از مهم‌ترین منابع فرصت و سرمایه هر کشور محسوب می‌شود، اما در شرایط فعلی مأموریت‌های نظام آموزش­‌عالی کشور مبتنی بر ظرفیت‌های آن‌ها و همچنین براساس نیاز‌های جامعه (مبتنی بر نیاز‌های منطقه‌ای و ملی) نیست.
 
در نشست‌های مختلفی که با اساتید، مدیران و صاحب‌نظران دانشگاهی برگزار شد، بار‌ها به این موضوع اذعان کردند؛ لذا نظر به اهمیت سیاست‌پژوهی و هم‌­اندیشی برای دریافت نظرات تخصصی، بهره‌­مندی از دانش ضمنی و یافته­‌های علمی صاحب‌نظران ارجمند، از تمامی خبرگان و ذی‌نفعان جامعه دانشگاهی دعوت می‌­شود، به‌صورت اشتراکی یا مستقل همسو با ظرفیت‌های نظام آموزش‌­عالی کشور و همچنین سیاست­‌های آمایش آموزش کشور، در پردازش ابعاد مسئله «مأموریت­‌گرایی دانشگاه‌­ها؛ چیستی، چرایی، چگونگی» با دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت کنند.

همچنین، ضروری است افراد مطالعات علمی و تخصصی و همچنین ایده‌های کاربردی خود را تا تاریخ 20 آبان 1400 از طریق پست‌الکترونیک sci_policy@sccr.ir ارسال کنند.
 
سلسله نشست‌های تعاملی و پرداختن به مباحث تکمیلی، با حضور افراد و گروه‌­های ارائه‌دهنده­ مستندات برتر، منعقد خواهد شد.
انتهای پیام
captcha