سامانه مشاوره تلفنی حقوقی ۱۲۹ در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4004632
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

سامانه مشاوره تلفنی حقوقی ۱۲۹ در کرمان افتتاح شد

سامانه مشاوره تلفنی حقوقی و قضایی ۱۲۹ به منظور آگاهی بخشی در زمینه مسائل حقوقی به مردم در کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به همت مرکز وکلای قوه قضائیه و با همکاری بسیج حقوقدانان استان کرمان، امروز،21 مهرماه سامانه مشاوره تلفنی 129 با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و معاون حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه مرکز در کرمان افتتاح شد.

یداله موحد، رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان، در آیین افتتاح این مرکز بیان کرد: آگاهی بخشی حقوقی به مردم یکی از ضرورت‌هایی بود که در دستگاه قضایی همیشه مورد توجه بوده است. زیرا هر چه این آگاهی بیشتر شود از بسیاری از جرائم، دعاوی و اختلافات پیشگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال‌های متمادی است که قوه قضاییه این بحث را از طریق سامانه 129 و سایت پیگیری می‌کند، بیان کرد: این سامانه اخیرا به مرکز وکلای قوه قضاییه محول شده که در بسیاری از استان‌های کشور فعال است.

موحد با بیان اینکه مردم می‌توانند برای پاسخ به سؤالات حقوقی خود با این سامانه تماس بگیرند و یکی از وکلا یا مشاورین مرکز پاسخ‌گو خواهد بود، تصریح کرد: در استان کرمان سامانه 129 از 8 صبح تا 12 ظهر فعال است و روزانه حدود 300 تماس از سراسر کشور با سامانه 129 تماس برقرار می‌شود.

وی بیان کرد: با افتتاح این مرکز در کرمان و آموزش حقوقی مردم که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است امیدواریم بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی، جرم و دعاوی متعدد جلوگیری کنیم که نتیجه آن به کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضا منتهی می‌شود و از این طریق می‌توان به نظم حقوقی کشور کمک کرد.

 

دبیر و خبرنگار ایکنا کرمان

انتهای پیام
captcha