150 واحد خون به سیستان و بلوچستان ارسال شد
کد خبر: 4005330
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
از همدان؛

150 واحد خون به سیستان و بلوچستان ارسال شد

مدیرکل انتقال خون استان همدان از ارسال 150 واحد خون به استان سیستان و بلوچستان طی هفته گذشته خبر داد.

ارسال 150 واحد خون از استان همدان به سیستان و بلوچستانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در نظر داریم ضمن تأمین نیاز استان در راستای ذخایر خونی، به استان‌هایی که با مشکل کمبود خون مواجه هستند کمک کنیم؛ به همین منظور هفته گذشته 150 واحد خون از استان همدان به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با کم شدن کرونا مراکز بیمارستانی نیز فعال شده و جراحی‌ها افزایش یابد، افزود: در چنین شرایطی میزان مصرف خون نیز افزایش می‌یابد، بنابراین باید تیم‌های سیار را فعال و میزان فراخوان خود را نیز افزایش دهیم.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در گروه‌های مختلف خونی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: میزان ذخایر خونی استان روزانه رصد می‌شود که اگر کمتر از پنج برابر باشد به اندازه نیاز از میان اهداکنندگان مستمر فراخوان داده می‌شود.

وی ادامه داد: طی دو ماه آینده با کم شدن بیماری کرونا پیش‌بینی می‌شود که 20 تا 30 درصد میزان مصرف خون افزایش یابد که سعی بر این است که این روند کنترل شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تأکید کرد: سیاست این مرکز این است که بیش از حد نیاز خون‌گیری انجام نگیرد، چراکه خون یک سرمایه ملی بوده و هر کیسه خون 400 هزار تومان هزینه در بردارد، بنابراین تا هنگام تغییر شرایط تیم‌های سیار فعال نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: در سطح کشور از زمان شیوع کرونا تاکنون تقریباً بیست درصد کاهش خون‌گیری داشته‌ و بسیاری از شاخص‌ها در این زمینه تغییر کرده است که پس از کرونا دوباره اهداکنندگان بار اول را خواهیم پذیرفت چراکه پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف خون افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha