«چندخان» به جشنواره مریوان راه یافت
کد خبر: 4008380
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

«چندخان» به جشنواره مریوان راه یافت

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: نمایش «چندخان» کاری از هنرمندان یزدی در پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرا می‌شود.

جشنواره تئاتر، چندخانبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری استان یزد، علی جاور، مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان یزد اظهار کرد: نمایش «چند خان» با موضوع ایثار و شهادت نوشته محمد پارسایی‌خواه به کارگردانی زوج هنرمند یزدی مجتبی لاله‌زاری و مهسا دهقانی در بخش کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اجرا خواهد شد.

وی افزود: این نمایش با بازی سعید خبیری و آدرینا عالم‌رجبی و هنرنمایی سمیرا میرجلیلی، مریم حیدرنژاد، مونس و میترا کلانتری‌زاده، نازنین مهربانیان و فاطمه و مریم حسین‌زاده، داستان دختری به نام «ایران» که به دنبال پدرش می‌گردد، را روایت می‌کند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان ادامه داد: دختربچه در ذهن مجسم می‌‎کند که پدرش با بَدمَن‌های بدجنس انیمیشنی به نبرد می‌پردازد ولی در پایان متوجه می‌شود که پدرش شهید شده است.

وی اظهار کرد: علی حسین‌زاده (قهرمان) آهنگسازی، خوانندگی و اجرای موسیقی این اثر را بر عهده دارد.

جاور عنوان کرد: تئاتر خیابانی «چند خان» محصولی از حوزه هنری استان یزد 8 و 9 آبان در شهرستان مریوان به نمایش در می‌آید.

یادآور می‌شود پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در بخش‌های آزاد، آیینی و سنتی، دیگرگونه‌های اجرایی، کودک و نوجوان، ویژه و جشنواره جشنواره‌ها از پنجم تا دهم آبان‌ماه در شهرستان مریوان استان کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha