لزوم پاسخگویی وزارتخانه‌های مرتبط با امور قرآنی درباره عملکردشان
کد خبر: 4008954
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
رشیدی تأکید کرد:

لزوم پاسخگویی وزارتخانه‌های مرتبط با امور قرآنی درباره عملکردشان

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ما در مجلس همراهی و کمک به دولت برای تحقق اهداف و برنامه‌های قرآنی است، گفت: در کنار آن بحث مطالبه‌گری از برخی وزارتخانه‌ها را که فعالیت قرآنی جزئی از وظایف آنهاست، دنبال خواهیم کرد.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم و عضو هیئت رئیسه

محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره انتقادهای مطرح‌شده نسبت به عملکرد مجلس در حوزه قرآنی به ویژه در مسئله طرح سؤال از وزرا، گفت:‌ ما بیش از آنکه به دنبال سؤال یا تذکر باشیم، باید به کمک دولت بیاییم، لذا برنامه ما در مجلس، همراهی با دولت است.

وی با اشاره به اینکه با دولت قبل نیز این همکاری و همراهی وجود داشت، افزود: سال گذشته بودجه خوبی برای مباحث فرهنگی، قرآنی و فعالیت‌های مربوط به این حوزه در فضای مجازی و رسانه در نظر گرفته شد و امسال نیز همین برنامه مد نظر نمایندگان مجلس است.

رشیدی با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری از وزرای دولت در مورد مسائل قرآنی در دستور کار خواهد بود، بیان کرد: به عنوان دبیر فراکسیون قرآن و عترت و عضو هیئت‌رئیسه مجلس حتماً جلسات متعددی را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و درباره این مباحث پیشنهاداتی را خواهم داشت و به‌جد دنبال اجرایی شدن آن هستیم. بنابر این در کنار حمایتی که خواهیم داشت، مطالبه‌گری نیز مطرح خواهد بود تا در عرصه قرآنی فعالیت‌های مطلوبی را شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید:


عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مطالبه‌گری از دولت محدود به وزارت ارشاد خواهد بود یا اقدامات دیگری نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و وزارتخانه‌های دیگر را نیز پاسخگو خواهید دانست؟ گفت: آنچه قانوناً می‌توانیم مطالبه کنیم باید در راستای عملکرد، مسئولیت و وظایف وزارتخانه‌ها باشد، از سویی متولی اصلی امر قرآن در دولت نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. البته سازمان‌ها و نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش هم فعالیت قرآنی دارند. بنا بر وظایفی که تعریف شده است، به صورت جدی وزارت‌خانه‌های مرتبط با آموزش و در رأس آنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی روند فعالیت‌های قرآنی باشند.

انتهای پیام
captcha