تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) بر رشد فرهنگی جامعه مؤثر است
کد خبر: 4009264
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) بر رشد فرهنگی جامعه مؤثر است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همایش ملی بانوی هزاره اسلام و معرفی تمامی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) بر رشد فرهنگی جامعه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

همکاری شورای شهر و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، 8 آبان ماه در نشست پیرامون همکاری‌های شورای شهر و شهرداری با دبیرخانه بانوی هزاره اسلام بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س)، به نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه اشاره و اظهار کرد: جایگاه حوزه علمیه خواهران از نظر علمی قابل قبول است اما در بین مسئولان جایگاه خود را پیدا نکرده و این مجموعه یک جریان علمی است که باید تأثیرگذار باشد و مورد حمایت مدیران قرار گیرد.

دشتی افزود: ارتباط مستمر با مسئولان استان و مدیران فرهنگی شهر لازم است و بانوان طلبه باید با حضور مستمر در محلات و مساجد به آموزش و هدایتگری پرداخته و با فعالیت‌های بانوان در محلات ارتباط مستمر داشته باشند. در واقع این همایش و معرفی تمامی ابعاد اجتماعی و فرهنگی بانوی اسلام حضرت خدیجه(س) بر رشد فرهنگی جامعه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس شورای شهر یزد با تأکید بر مطرح شدن جایگاه زن از سوی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: زن کانون پرورش است و علاوه بر ارتباط با بانوان جامعه، همکاری مدارس با حوزه‌های علمیه در اولویت قرار گیرد.

منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: این مؤسسه تنها حوزه سطح سه استان است که فعالیت‌های دیگری همچون فرهنگسرای حکمت و دبیرخانه دائمی همایش بزرگداشت حضرت خدیجه(س) را راه‌اندازی کرده تا علاوه بر علوم حوزوی به بانوان شهر خدمات ارائه کند.

وی با تأکید بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز به آخرین اقدامات این بزرگداشت و مقالات ارسالی پرداخت و گفت: همایش ملی بانوی هزاره اسلام بزرگداشت حضرت خدیجه(س)، سوم بهمن ماه امسال تحت تأیید و حمایت پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)، مرجع دانش ناشر تخصصی کنفرانس‌های ایران (CIVILICA) و پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) قرار دارد و مقالات آن در این سه سایت نمایه و منتشر خواهد شد.

سید محمدناصر حیدری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد نیز در این نشست مواردی را بیان کرد.

انتهای پیام
captcha