بی‌تفاوتی نسبت به جامعه آسیب خطرناکی است
کد خبر: 4009576
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

بی‌تفاوتی نسبت به جامعه آسیب خطرناکی است

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد گفت: بی‌تفاوتی نسبت به کمرنگ شدن ارزش‌ها و احساس عدم مسئولیت نسبت به معضلات جامعه، مرض و آسیب خطرناکی است که متأسفانه در جامعه در حال شکل گرفتن است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 9 آبان ماه در جلسه‌ای با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه استان یزد اظهار کرد: اقدام اصلی حوزه علمیه تربیت طلاب متخصص و متعهد است و باید جهت پیشرفت و رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کرد تا بتوان به اسلام و انقلاب خدمت کرد.

وی افزود: ماهیت و اصالت انقلاب اسلامی ایران حمایت از مستضعفان و ایستادگی در مقابل استکبار است ولی هنوز بعضی این ماهیت را درک نکرده و هر چقدر زمان هم می‌گذرد ممکن است ماهیت انقلاب به فراموشی سپرده شود.

ناصری با بیان اینکه نباید ماهیت انقلاب فراموش شود، اظهار کرد: نباید نسبت به ماهیت انقلاب از جمله مقابله با دشمنی‌های استکبار، بی تفاوت بود بلکه همواره باید با هوشیاری و با بصیرت در مقابل استکبار از آرمان‌های خود دفاع کنیم.

وی با انتقاد از بی تفاوتی اجتماعی گفت:  تفکر و منطقی که می‌گوید نباید نسبت به بدی‌ها، زشتی‌ها و دشمنی‌ها واکنش نشان داد و دنیا باید به سمت ظلم و جور برود تا مقدمه ای برای ظهور باشد، تفکری اشتباه و غلط است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در مقابل، تفکر دیگری که تفکر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است، اعتقاد دارد نباید نسبت به جامعه بی‌تفاوت بود بلکه باید نسبت به معضلات جامعه حساس بود و در مقابل نقشه‌های استکبار ایستادگی کرد تا دین و آموزه‌های دینی را زنده نگه داشته و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم.

ناصری به رسالت اسلام اشاره کرد و افزود: هدف اساسی اسلام هدایت و نجات همیشگی بشریت از جهل و ستم است و باید توجه داشته باشیم که اسلام برای نجات انسان‌ها آمده و این وظیفه امروز بر دوش حوزه‌های علمیه است.

وی با تأکید بر اینکه احساس مسئولیت نسبت به جامعه نباید خاموش شود، بیان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به کم رنگ شدن ارزش‌ها و احساس عدم مسئولیت نسبت به معضلات جامعه، مرض و آسیب خطرناکی است که متأسفانه در جامعه در حال شکل گرفتن است، در حالی که مردم در جامعه اسلامی نباید نسبت به مشکلات و معضلات بی‌تفاوت باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: احیای اسلام، مقاومت در برابر ظلم، دفاع از مقدسات و حمایت از مستضعفان از مهمترین امور فراموش شده‌ای بود که توسط حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی احیا شد و باید توسط حوزه‌های علمیه و دلسوزان انقلاب زنده بماند.

انتهای پیام
captcha