طرح «کوثر» ویژه همسران طلاب در یزد آغاز شد
کد خبر: 4009851
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

طرح «کوثر» ویژه همسران طلاب در یزد آغاز شد

دوره آموزشی معارف اسلامی ویژه همسران طلاب حوزه‌های علمیه استان یزد و با عنوان طرح «کوثر» در یزد آغاز شد.

طرح «کوثر»، حوزه علمیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی معارف اسلامی ویژه همسران طلاب حوزه‌های علمیه استان یزد با عنوان طرح «کوثر»، امروز، 10 آبان ماه در محل سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه برادران استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در این نشست به اهمیت ازدواج و خانواده در اسلام اشاره و اظهار کرد: با توجه به آیات و روایات فراوان، ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام ارزش و اهمیت بالایی دارد و به طرق مختلف انسان‌ها را نسبت به این امر مهم تشویق و سفارش کرده است.

وی افزود: در روایتی امام صادق(ع) می‌فرمایند: دو رکعت نمازى که یک فرد متأهل مى‌خواند، برتر از هفتاد رکعت نمازى است که فرد مجرد می‌خواند و این نشان از اهمیت ازدواج دارد.

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم گفت: ازدواج آثار و برکات فراوانی دارد که از جمله آن‌ها رسیدن به آرامش و تکامل است همانطور که خداوند می‌فرماید: «وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً، ازدواج از نشانه‌های خدا است و باعث آرامش انسان‌ها می‌شود و همچنین ازدواج سبب رحمت و مودت خواهد شد.»

وی ادامه داد: ازدواج سبب رحمت و مودت است البته در صورتی که ازدواج برای خدا و با معیارهای الهی صورت گیرد و اگر چنین باشد تمام اختلاف‌ها در زندگی تبدیل به مودت و محبت خواهد شد.

شمس تصریح کرد: طلاب و خانواده‌هایشان باید از زندگی اهل بیت الگو گرفته تا با اخلاق و رفتار برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) برای جامعه الگو باشند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به طرح آموزشی کوثر اظهار کرد: هدف از برنامه‌ریزی و اجرای طرح کوثر و برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی، بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌های طلاب است.

وی بیان کرد: این طرح به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه ویژه همسران طلاب و به مدت یک سال و نیم به صورت حضوری و مجازی با ارائه مباحث کاربردی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha