100 مبلغ یزدی مروج فرهنگ زکات هستند
کد خبر: 4011113
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

100 مبلغ یزدی مروج فرهنگ زکات هستند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بر تییین فرهنگ زکات در نماز جمعه تأکید کرد و گفت: هم اکنون یکصد مبلغ در سطح استان کار ترویج فرهنگ زکات را انجام می‌دهند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد، امروز، 15 آبان ماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به زکات جمع آوری شده در استان یزد اظهار کرد: در هفت ماه گذشته، 30 میلیارد تومان زکات در استان یزد جمع‌آوری شده که دو میلیارد تومان آن زکات واجب و 28 میلیارد تومان آن زکات مستحب و 1.5 میلیارد تومان نیز کفارات بوده است.

شجاعان عنوان کرد: کفارات با همکاری سازمان غله به آرد تبدیل می‌شود و در قالب آرد یا نان بین نیازمندان و مستمندان سطح استان توزیع می‌شود.

وی در مورد موارد مصرف زکات جمع آوری شده در استان نیز بیان کرد: 20 میلیارد تومان از این میزان صرف تهیه سبد معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، 2.5 میلیارد تومان صرف تهیه مسکن محرومان، 3.5 میلیارد تومان صرف تأمین جهیزیه، 1.5 میلیارد تومان صرف درمان و 2.5 میلیارد تومان نیز برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت هزینه شده است.

شجاعان با بیان اینکه اکنون یکصد مبلغ در سطح استان کار ترویج فرهنگ زکات را انجام می‌دهند، از امام جمعه یزد درخواست کرد: تا موضوع مهم زکات در نمازجمعه برای مردم تشریح شود.

انتهای پیام
captcha