آغاز ثبت‌نام دوره حفظ قرآن ویژه خردسالان در بیجار
کد خبر: 4011218
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

آغاز ثبت‌نام دوره حفظ قرآن ویژه خردسالان در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از آغاز ثبت‌نام دوره آموزشی حفظ جزء ۳۰ قرآن ویژه خردسالان در سطح مؤسسات قرآنی شهرستان بیجار خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دوره آموزشی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه خردسالان در سطح مؤسسات قرآنی بیجار برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره آموزشی ویژه خردسالان دختر و پسر ۵ الی ۱۰ سال بوده که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بیجار در مؤسسات قرآنی کار ثبت‌نام خود انجام داده باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با تأکید بر پیوند بین کودکان و خردسلان با قرآن کریم بیان کرد: برای داشتن آینده بهتر و رشد و توسعه آموزه‌های قرآنی در خانواده‌ها باید فرزندان را از همان سنین کودکی با قرآن آشنا کرده و زمینه انس و الفت بیشتر بین قرآن و کودکان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا باید پدران و مادران در کنار مدرسه و آموزش و پرورش زمینه تشویق و ترغیب فرزندان خود برای حضور در کلاس‌های قرآن را ایجاد کنند و با این امر آینده روشنی را برای فرزندان خود رقم بزنند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا شنیدن قرآن را مایه سعادت و تلاوت و عمل به آن را مایه رستگاری دانست و گفت: یادگیری و قرائت، تدبر، عمل و حفظ قرآن از جمله وظایف ما در برابر قرآن کریم است.

وی قرآن را سدی در برابر معضلات اجتماعی عنوان کرد و افزود: اگر امروز در ترویج مفاهیم دینی و قرآنی موفق عمل کنیم، می‌توانیم در برابر معضلات اجتماعی که امروزه متأسفانه در جامعه دیده می‌شود، مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام مختاری نیا اظهار کرد: توجه به قرآن کریم نباید محدود به قرائت و حفظ شود بلکه باید علاوه بر این جوانان و نوجوانان ما با مفاهیم قرآنی آشنا شده و از تفاسیر قرآنی در راستای معرفت افزایی و بصیرت قرآنی بهره گیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه خردسالان در طی امسال گفت: کودکان چهار تا شش سال بیجاری طی این دوره آموزشی ۶۶ ساعته در قالب ۳۳ جلسه آموزشی، در حوزه مباحث نظری و عملی تحت آموزش‌های خاص قرآنی قرار گرفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار شده و مربیان قرآن کریم در 33 جلسه مباحث آموزشی را به کودکان آموزش دادند.

انتهای پیام
captcha