۳۳ هزار نامه‌ و تماس در سامانه سامد سمنان ثبت شد
کد خبر: 4011435
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

۳۳ هزار نامه‌ و تماس در سامانه سامد سمنان ثبت شد

استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۳ هزار نامه‌نگاری و تماس با سامانه سامد در زمان سفر رئیس‌جمهور در استان ثبت شده است گفت: این موضوع نشانه اعتماد شهروندان به عملگرایی و پاسخگویی دولت است.

۳۳ هزار ارتباط مردمی، نماد اعتماد سمنانی‌ها به عملگرایی دولت است

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر روز گذشته 16 آبان در نشست خبری اعلام مصوبات و دستاوردهای سفر حجت الاسلام رئیسی، رییس جمهور با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۶۵۵ تماس تلفنی و ۱۱ هزار و ۲۰۳ نامه مردمی در سامانه سامد در استان سمنان همزمان با سفر دولت سیزدهم دریافت شده گفت: ۲۹ هزار و ۶۲۵ مورد از این موارد درخواستهایی با موضوع درخواست تسهیلات برای اشتعال، مسکن، خوداشتغالی، خرید خودرو و تبدیل وضعیت شغلی و کمک‌های درمانی بود و ۵٧١ مورد شکایت و گلایه از دستگاههای اجرایی استان بود.

وی ادامه داد: در شهرستان سمنان ۱۶ هزار و ۴٣٨ مورد درخواست، در شاهرود هفت هزار و ۲۷۴ مورد، در دامغان ٢ هزار و ٢۴٩ مورد، در مهدیشهر یکهزار و ۸۸۷ مورد، در میامی ۸۵۴ مورد، در گرمسار و آرادان ۶۵۶ و در سرخه ۴۴۵ درخواست مردمی ثبت شد و ۴۷۶ درخواست نیز از دیگر استانها نامه مکتوب جمع آوری شد.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه سفر دولت سیزدهم به استان سمنان ١۴۴ طرح مصوب در ٢۵ دستگاه اجرایی و نهاد داشت اظهار کرد: حوزه راه ٢٠ طرح، وزارت نفت ١٣ طرح، جهادکشاورزی ١٣ طرح، نیرو ۶ طرح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه طرح، فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار طرح، علوم، تحقیقات و فناوری هشت طرح، صنعت، معدن و تجارت ۶ طرح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهار طرح، آموزش و پرورش هشت طرح، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هفت طرح، ورزش و جوانان ۶ طرح ، وزارت کشور چهار طرح ، بهداشت و درمان ٩ طرح، بنیاد مستضعفان پنج طرح، صندوق کارآفرینی امید ٢ طرح، بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ٢ طرح، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک طرح، کمیته امداد ۱۵ طرح، و بانکها ۱۵ طرح، برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشتند.

هاشمی در خصوص تاکیدها در سفر حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به استان سمنان اشاره کرد و گفت: آزادسازی کامل کاروانسرای شاه عباسی در مرکز شهر سمنان، تکمیل مرکز درمان ناباروری، رفع موانع سرمایه‌گذاری، و رسیدگی به وضعیت راههای استان، از مهمترین موارد بود.

اولویت اول استان تامین آب آشامیدنی است

وی با بیان اینکه انتقال آب برای استان مهم است گفت: اولویت اول استان تامین آب آشامیدنی است، که در این راستا تابستان مردم با کمبود فشار آب شرب مواجه هستند.

هاشمی  با بیان اینکه سد فینسک که برای آب شرب سمنان، مهدیشهر و سرخه پیش بینی شده است موضوع اولین دیدارم با وزیر نیرو بود افزود: در شاهرود نیز تکمیل طرح انتقال از چشمه‌های قطری ۹۸ درصد پیشرفت دارد.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه برخی سمنان را مدینه فاضله القا کردند ولی در استان مشکل آب داریم، متذکر شد: نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس نگاه مشترک در مورد آب دارند و رییس جمهوری تاکید دارند که دغدغه مردم در این زمینه رفع شود.

استاندار سمنان با اشاره به فعالیت یکهزار و ٧٠٠ واحد صنعتی در استان سمنان که یکهزار و ٢٠۰ واحد در ۱۹ شهرک صنعتی قراردارد، گفت: ۵۶ واحد سه شیفت و با تمام ظرفیت فعالیت می‌کنند و ۱۴۷ واحد غیرفعال است که سه هزار و ۸۰۰ نیرو به این دلیل بیکار شدند.

وی وجود ۸۵۶ اثر تاریخی، طبیعی، معنوی و فرهنگی ثبت شده ملی، ۳۰ روستا و ٢ شهر نمونه گردشگری را ظرفیتهای گردشگری استان سمنان برشمرد و گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزار تصادف در جاده‌های استان رخ داد که علت اصلی آن عبوری بودن مسیر و ماندگارنشدن مسافران است.

وی ادامه داد: خستگی علت اصلی تصادفات جاده ای است زیرا ماندگاری ایجاد نکردیم، در حالی که کمربندی‌ها برای تردد خودروهای سنگین ایجاد شده نه اینکه مسافران از داخل شهر عبور نکنند که به این منظور مجتمع‌های بین راهی نیز باید خدماتشان به روزرسانی و تقویت شود تا برای مسافران جذاب شود.

استاندار سمنان با اشاره به سه دیدار خود با وزیران نیرو، صمت، جهادکشاورزی برای پیشبرد امور استان افزود: برای رسیدن به وزارت جهادکشاورزی از سه راه افسریه با خودرو ۴۵ دقیقه زمان نیاز بود، ولی به دلبل کمبود زمان، با موتورسیکلت به وزارت جهاد کشاورزی رفتم.

هاشمی با تاکید بر اینکه از ابتدای انتصاب تاکنون به پنج شهرستان استان سمنان سفر رسمی داشتم که ۶۵ مصوبه داشت افزود: این مصوبات با تکلیف و زمانبندی مشخص باید اجرایی شود همچنین سفرهای ویژه به روستاها داشتم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شهرستانهای شاهرود و دامغان اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ولی از دیروز ورودی به بیمارستان‌ها در این دو شهرستان کاهش یافت، اظهار کرد: سمنان و گرمسار اکنون در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستانهای استان سمنان در وضعیت زرد قرار دارند.

هاشمی با اشاره به برگزاری ٣٩ جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با ٣۴ مصوبه افزود: تزریق دز اول واکسن کرونا در کشور به طور متوسط ۸۱ درصد و در استان سمنان ۸۶ درصد و در دز دوم متوسط کشور ۶۱ درصد و در استان سمنان ۶۵ درصد است.

ادارات به عادی‌انگاری دچار شده‌اند

وی عادی انگاری را از دلایل اوج‌گیری کرونا در جامعه برشمرد و افزود: ادارات به عادی انگاری دچار شده‌اند و مردم بدانند با وجود تزریق دو دز واکسن باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه سمنان استان بین‌الحرمین است و توفیق خدمت برای مردم اولویت من در مسوولیت استانداری است، یاداور شد: از سوی هیچ کس تحت فشار نیستم، در موارد مختلف نظرات را دریافت می ‌کنم ولی نظر نهایی را خودم اعمال می‌کنم.

وی با بیان اینکه مستقل هستم و در مسیر سیاستهای دولت آیت‌الله رئیسی گام برمی‌دارم افزود: همه باید با حفظ جایگاه به خدمت به مردم بپردازیم و مردم بدانند همیشه تصمیم نهایی در انتصابات با خودم است و در زمینه خدمت نیز اجازه نمی دهم کاری بر زمین بماند.

پاک‌دستی و شایسته‌سالاری ملاک انتخاب مدیران

استاندار سمنان در زمینه انتصاب مدیران استانی نیز یادآور شد: بر اساس پاک‌دستی، کار جهادی و شایسته سالاری افراد انتخاب می شوند، مدیری موفق است که میدانی پای کار باشد نه داخل اتاق با تلفن امور را پیش ببرد.

وی ادامه داد: مدیر نباید مقید به ساعت اداری و روز کاری و غیرتعطیل باشد زیرا کشور در جنگ اقتصادی قراردارد و دشمن زمان نمی شناسد.

وی با تاکید بر اینکه شانی به جز نوکری مردم و خدمت برای خود نمی‌دانم، افزود: به طول خدمت فکر نمی‌کنم و به عمق آن فکرمی کنم.

استاندار سمنان با انتقاد از عملکرد برخی مدیران افزود: برخی مدیران کرونا را بهانه کارنکردن قرار دادند ولی حتما باید وظایف انجام و بی‌تدبیری ها باید کنار گذاشته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست درباره آخرین تصمیم ها درباره خیابان اما خمینی(ره) سمنان افزود: در آخرین نشست مقرر شد شهرداری سمنان زیرساخت‌های موجود نظیر پل، روشنایی و راههای دسترسی و پارکینگ ها را آماده و تکمیل کند تا پیاده راه قابلیت استفاده داشته باشد و با همکاری کسبه این مسیر تاریخی حفظ شود و تا آن زمان خودروهای عمومی به صورت محدود تردد می‌کنند و در ادامه با تکمیل زیرساختها خیابان به صورت پیاده راه کامل می شود.

انتهای پیام
captcha