سایه سنگین کرونا بر آموزش و تربیت/ جبران آسیب راهکار عملیاتی می‌طلبد
کد خبر: 4011790
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

سایه سنگین کرونا بر آموزش و تربیت/ جبران آسیب راهکار عملیاتی می‌طلبد

استاندار یزد با اشاره به سایه سنگین کرونا بر تحقق اهداف آموزش و تربیت بر تدوین طرح‌ها و راهکارهای عملیاتی در راستای جبران آسیب‌ها این حوزه تأکید کرد.

بازدید استاندار از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، روز گذشته، 17 آبان ماه در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد، به تبیین نقش و جایگاه این مجموعه در امور تربیتی دانش‌آموزان پرداخت و اظهار کرد: بخشی از خلأهای رکن تربیت در مجموعه آموزش و پرورش با فعالیت مجموعه‌هایی نظیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در کنار معاونان مدارس پر می‌شود زیرا این مجموعه‌ها دارای نگاه تربیتی صحیح، پشتوانه‌های عمیق فکری و روحیه جهادی هستند که می‌تواند خروجی خوبی را در پی داشته باشد.

وی به رشد و بالندگی و نگاه فنی و دقیق دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی به مسائل و حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، نشست‌ها، هیئت‌ها، اجرای طرح همکلاسی آسمانی، برپایی اردوهای تابستانه و دیگر اقدامات این حوزه، زمینه‌ساز ایجاد بنیه قوی فکری در این دانش‌آموزان بوده و به عقیده من اهمیت ایجاد این نگاه و هندسه تفکری بیشتر از بحث آموزش است.

استاندار یزد ادامه داد: زمانی می‌توان گفت آموزش و پرورش ما بالنده شده که به دانش‌آموزان ضمن پیگیری دقیق مباحث آموزشی، بینش و نگاه تحلیل محور دهد.

فاطمی با بیان اینکه هزینه در مجموعه‌ای نظیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی نوعی سرمایه‌گذاری است، برای حمایت و پشتیبانی از این مجموعه جهت حفظ و تقویت اقدامات و فعالیت‌های خود در استان اعلام آمادگی کرد.

وی به سایه سنگین کرونا بر تحقق اهداف آموزشی و تربیتی اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بهترین حالت کمتر از 50 درصد اهداف آموزشی و کمتر از 20 درصد اهداف تربیتی محقق شده که لازم است طرح‌ها و راهکارهای عملیاتی برای جبران آسیب‌های کرونا به این حوزه تدوین شود.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت تحصیل، تهذیب و ورزش در بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: علاوه بر آسیب‌های وارده به بخش آموزش و تربیت دانش‌آموزان در دوران کرونا، از زمان شیوع کرونا جنب و جوش دانش‌آموزان نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته که باید برای جبران این مسائل، از نظرات و ایده‌های مجموعه‌هایی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی نیز استفاده شود.

فاطمی از حضور نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان در شورای فرهنگ عمومی و آموزش پرورش استان به عنوان مدعو و جهت مشارکت آن‌ها در فضای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استان خبر داد.

وی در بخش دوم سخنانش به تشریح رویکردهای دولت در استان پرداخت و با بیان اینکه در صدد تدوین یک برنامه تحولی ریشه‌ای در تمام حوزه‌ها هستیم، گفت: این برنامه تحولی تا دو سه ماه آینده مبتنی بر اسناد و ظرفیت‌های موجود، نگاه جهادی و با محوریت رضایت مردم تدوین شده و به عنوان مبنای اقدامات و فعالیت‌های استان در چهار سال آینده قرار خواهد گرفت.

استاندار یزد با بیان اینکه حضور در جمع مردم و ارتباط با آن‌ها موجب کاهش گسست ایجاد شده بین مردم و دولت می‌شود، اظهار کرد: حضور هفتگی در مرکز سامد و پیگیری و پاسخگویی به مطالبات مردم، اختصاص ساعاتی برای ملاقات با مردم و حضور در متن مردم در جریان سفرهای شهرستانی در این راستا انجام شده است.

فاطمی ادامه داد: البته در امتداد شنیدن مسائل و مشکلات فرا روی مردم، انجام اقدام انقلابی و تحول‌گرایانه بر اساس مطالبات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه به مدیران روال موجود اجازه فعالیت نخواهیم داد، بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کنونی کشور، مدیران دولت سیزدهم باید در تراز دولت سیزدهم کار کنند و حل مسائل و مشکلات را محدود به ساعات اداری نکنند.

استاندار یزد ادامه داد: انتصاب و ابقای مدیران استان بر مبنای شایسته‌گزینی، کارآمدی، تحول‌آفرینی و استفاده از مدیران مؤمن و انقلابی با نگاه به جوان‌سازی سیستم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استان و فارغ از نگاه به گرایشات سیاسی افراد است.

فاطمی در پایان افزود: دولت مردمی به منزله این نیست که انتخابات، پایان مشارکت مردم است بلکه به معنای شروع مشارکت مردم است.

انتهای پیام
captcha