برگزاری مسابقات قرآن کارکنان زندان‌های آذربایجان غربی
کد خبر: 4011818
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

برگزاری مسابقات قرآن کارکنان زندان‌های آذربایجان غربی

مرحله استانی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه کارکنان و خانواده زندان‌های آذربایجان غربی برگزار شد.

مسابقات قرآن کارکنان زندان‌های آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مرحله استانی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه کارکنان و خانواده زندان‌های آذربایجان غربی در ده رشته با حضور مسئولان در تاریخ ۱۷ آبان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت  آذربایجان غربی اظهار کرد: خودسازی از بدیهیات مربیان و مراقبان در زندان‌ها است که با حاکمیت اندیشه تربیتی و تنبیهی اسلام هستند.

حجت‌الاسلام اسدالله میرزایی افزود: ثروت‌اندوزی انسان به عبرت تاریخ گذشتگان اندیشه‌ای باطل است و هدف از توصیه به عبادت و مراقبت تنها  اطاعت از خداوند متعال است و اطاعت فقط به شرط رشد روح معنوی انسان‌ها بوده و این رویه  تعالی انسان افتخار آفرینش خداوند است.

وی گفت: فرصت با ارزش خودسازی با قرآن و نهج‌البلاغه روش عالی برای انسان‌های مصلح و مربی است و این سعادت با این شور وشعف در میان شرکت‌کنندگان نوید تبلور تربیت اسلامی در آموزشگاه نیکی‌ها  و داخل زندان‌های استان است.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی نیز در این مراسم به نقش معنویت در جامعه امروز اشاره و تصریح کرد: فرصت خودسازی با معارف قرآنی عطیه ارزشمندی است که به مدد اندیشه‌های اصلاح و تربیتی در سازمان زندان‌ها شامل حال همکاران مجموعه و خانواده آنها شده است.

مجتبی محمدی تصریح کرد: در این میان همسران فداکار کارکنان پرتلاش زندان‌های استان نقش جهادی عظیمی دارند تا ضمن کاستن اثرات کار سخت خود در اداره، نقش ارزشمندی در تربیت فرزندان قرآنی و خانواده اسلامی دارند.

در این مسابقات ۹۸ شرکت‌کننده مرد و زن این دوره از مسابقات با حضور پنج نفر از داوران ممتاز کشوری به رقابت پرداختند و در پایان این دوره از مسابقات با قرائت بیانیه هیات داوران توسط مرتضی سلیمانی از ۶۵ منتخب  قرآنی این دوره از مسابقات با اهدا جوایز و لوح تقدیر و یک جلد کلام‌الله مجید تقدیر به عمل آمد.

با اعلام هیئت داوران در رشته ترتیل به ترتیب شعبان خلیلی، محمد خلیلی و محمد حسن‌زاده نفرات اول تا سوم شدند، در رشته نهج‌البلاغه رضا قنبرلو، نقی بابایی و سجاد فتاحی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته دعاخوانی صادق یزدی، امیر پورمند و سیدحجت معروف رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و علی صادقی کاملی، علی خبازیان و حکیم فرزاد نفرات برتر اول تا سوم بخش اذان معرفی شدند.

بهمن قینرلو، کامران پاک‌منش و محمد طاهری در رشته تفسیر، علیرضا کربلایی ، محراب اصغری و رضا جسور در رشته ترتیل بالای ۱۸ سال نفرات برتر اول تا سوم شدند.

سولماز علیزاده، سمیرا کاظمی و مهدیه شکرالهی در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه، لاوین نیک‌روش ،مریم جوانمرد و فاطمه عمرانی در رشته تفسیر قرآن کریم، زهرا صفری‌سرا، سمیه گلزاری و سحر قلی‌نژاد در رشته ترتیل به ترتیب نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

 

انتهای پیام
captcha