گسست نسلی؛ ماحصل ترویج فرهنگ فردگرایی
کد خبر: 4012568
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد:

گسست نسلی؛ ماحصل ترویج فرهنگ فردگرایی

امام جمعه بخش مرکزی یزد، فردگرایی را حاصل و محصول لیبرالیسم و سرمایه‌داری دانست و یکی از آثار بسیار بد این تفکر را گسست نسلی برشمرد.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، 21 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این بخش که در روستای خویدک، برگزار شد، با اشاره به ولادت امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع‌الثانی، اظهار کرد: آن حضرت دو ویژگی ایمان به خدا و خدمت به مردم را برای انسان مطرح می‌کنند که برتر از آن نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از زیبایی‌های اسلام این است که سعی می‌کند مردم را از فردگرایی دور کرده و به طرف جمع‌گرایی هدایت کند، گفت: اگر بخواهیم فردگرایی را که حاصل و محصول لیبرالیسم و سرمایه‌داری است، را مورد توجه قرار دهیم می‌بینیم آثار زیان‌بار زیادی از جمله ترس، اوهام، ناامنی و آثار اجتماعی بسیار بد از جمله افول فرهنگ نوع‌دوستی، از بین رفتن عشق به جامعه و کشور و نابودی شفقت و مهربانی نسبت به یکدیگر که همه آن‌ها ارزش‌های خوبی تلقی می‌شوند، را به دنبال دارد.

مدرسی یکی از آثار بسیار بد این تفکر را گسست نسلی دانست و گفت: اینکه امروز در جامعه این گسست نسلی را مشاهده می‌کنیم بخشی از آن به دلیل همین ترویج فرهنگ فردگرایی است. بالاخره در فردگرایی ترجیح دادن آزادی‌ها بر عدالت اجتماعی و جامعه است. آثار اقتصادی و زیست محیطی زیادی هم به واسطه این ویژگی و تفکر در جامعه به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) هم انسان را از فردگرایی برحذر می‌دارند، لذا فردگرایی در اسلام و روحانیت نیست؛ نماز فردی از جماعت ارزش کمتری دارد و حج هم باید به صورت جماعت برگزار شود و در یک کلام می‌توان گفت اگر فردگرایی غربی و افراطی را در جامعه هویت دهیم قطعاً دچار بحران هویت فردی و اجتماعی می‌شویم. به همین دلیل واگذاری مسکن اکنون باید با تدابیر خاصی صورت گیرد؛ ما مخالف واگذاری مسکن به زنان بالای 35 سال و مردان بالای 45 سال نیستیم ولی این موضوع باید با تدابیر بسیار خاصی صورت گیرد و برنامه ریزی دقیقی نسبت به آن داشته باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مبحث آب از مسئولان استان و مواضع همگون آنها قدردانی کرد و گفت: در این جریان تمام کسانی که دست اندرکار هستند باید منطقی، عاقلانه، رئوفانه برخورد کنند، با زدن، شکستن و بستن کار حل نمی‌شود و تنها آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

وی بیان کرد: مردم یزد گرچه چشم به آسمان برای نزول باران دارند ولی انتظاری هم از مسئولان بالادستی کشور برای اجرای مصوبات شورای امنیت ملی دارند؛ مردم یزد چیزی جز اجرای قانون و تعهدات مطالبه دیگری ندارند. امروز بیش از 300 تا 400 روستا در استان یزد با تانکر آبرسانی می‌شود و این نشان از تشنگی و در آستانه هلاکت قرار گرفتن استان دارالعباده یزد است.

انتهای پیام
captcha