تشریح جزئیات برنامه‌های هفته کتاب در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4012854
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

تشریح جزئیات برنامه‌های هفته کتاب در چهارمحال‌وبختیاری

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۸۲ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در استان اجرا می‌شود، گفت: ۴۸ نشست کتابخوان، ۴۴ مسابقه کتابخوانی، 8ی جلسه نقد کتاب، ۹ جلسه مشاوره، ۱۹ محفل ادبی و ۱۹۹ نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی استان است.

احمد فرهادی سرپرست کتابخانه های چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد فرهادی بابادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان امروز ۲۲ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب استان به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به اهمیت انس با کتاب، اظهار کرد: در همین راستا، نهاد کتابخانه‌ها با برگزاری برنامه‌هایی نظیر تأسیس محافل ادبی در سطح شهر، اشعار ادبی را مورد خوانش قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنین کارگاه‌های مشاوره‌ با موضوعات کتاب از سال گذشته در حال برگزاری است که مشکلات مردم در زمینه‌هایی مانند ارتباط والدین با فرزندان را شناسایی می‌کند. همکاران اداره‌کل کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری با حضور در مدارس، کتاب‌های روز را به‌صورت‌های مجازی و آنلاین معرفی می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه هیچ ممانعت سنی برای حضور در کتابخانه‌ها وجود ندارد، بیان کرد: طی چند سال گذشته و از طریق ارتباط با ارگان‌هایی مانند دانشگاه‌ها، بهزیستی و آتش‌نشانی فرصت برای گسترش همکاری‌ها مهیا شده است.

فرهادی بابادی با اشاره به برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب، افزود: تجدید پیمان با آرمان‌های امام، غبارروبی شهدا، برگزاری پویش‌های کتاب و گرامیداشت روز کتاب از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری در پنج عنوان از جمله کتابدار برتر و صفحه مجازی برتر جزو استان‌های شاخص کشور شناخته شده است، در هفته کتاب و کتابخوانی در بازه ۲۴ آبان تا یک آذرماه، افراد می‌توانند کتاب‌های خود را بدون پرداخت جریمه تحویل کتابخانه‌ها دهند،‌ در روز چهارشنبه از کتابداران برتر استان، خیران و چهار فرماندار فعال در حوزه کتاب تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۵ کتابخانه در استان وجود دارد، یادآور شد: ۳۸۲ برنامه در هفته کتاب، ۴۸ نشست کتابخوان، ۴۴ مسابقه کتابخوانی، هشت جلسه نقد کتاب، ۹ جلسه مشاوره، ۱۹ محفل ادبی و ۱۹۹ نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی در استان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته کتابخانه‌های نافچ و پردنجان به جمع کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری افزوده شد و در سال‌جاری کتابخانه روستای آورگان هم ساخته می‌شود.

فرهادی بابادی گفت: یکی از اقشاری که تعداد کتاب کمی برایشان برده می‌شود روستائیان و عشایر هستند، سال گذشته نخستین پیشخوان کتابخانه‌ها در لردگان افتتاح شد و امسال هم دو کانکس در حاجی آباد و منطقه غرب شهرکرد مستقر شده است، پیشخوان‌ها حدود ۲۰ متر فضا داشته و در روستای جوانمردی خانمیرزا هم یک طبقه از مسجد به‌عنوان پیشخوان کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ خدمت جدید برای کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری، تعریف شده است، اضافه کرد: اتاق علم، مباحث بصری، اتاق تحقیقات و در اختیار قرار دادن کتاب‌های الکترونیک از جمله آن‌ها است. تغییر چیدمان در کتابخانه مولوی در دستور کار است و دسترسی به کتابخانه مجازی آستان قدس در این کتابخانه صورت می‌گیرد، سایت تابناک سرانه کتابخوانی را اعلام کرده است که استان حد وسط را در کشور دارد.

فرهادی بابادی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون، ۱۳ رویداد فرهنگی کتاب در چهارمحال و بختیاری برگزار شده است، اظهار کرد: بررسی ۲۰۰۰ عنوان کتاب و برگزاری ۶۴ جلسه نقد از جمله آن‌ها بوده است.

وی بیان کرد: پروژه کتابخانه بعثت فرخ‌شهر با پیشرفت ۷۰ درصدی در دستور کار است، چهارمحال و بختیاری دارای دو کتابخانه رودکی و فجر ویژه نابینایان است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تعداد اعضای فعال در کتابخانه‌ها را ۴۵ هزار نفر قبل از ایام کرونا عنوان و بیان کرد: تاکنون ۲۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha