زمینی در مهریز برای روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) وقف شد
کد خبر: 4012897
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

زمینی در مهریز برای روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) وقف شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان يزد از وقف زمینی به مساحت 1600 مترمربع برای روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) در شهرستان مهریز خبر داد.

ثبت وقف جدیدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اوقاف، حجت‌الاسلام مجيد كرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خيريه استان يزد، با اشاره به ثبت سيزدهمين وقف جدید استان در سال جاری اظهار کرد: جعفر جهانشاهی واقف مهريزی ششدانگ عرصه و اعيان زمين با كاربری باغی را به مساحت 1600 متر مربع در شهرستان مهريز وقف کرد.

وی ارزش تقریبی این موقوفه را 6/1 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عوايد حاصل از درآمد موقوفه را دهه محرم جهت روضه‌خوانی و طبخ آش گندم در محله روستای مدوار شهرستان مهريز تعيين شده است.

كرمی با اشاره به اینکه با ثبت این وقف جدید، تعداد وقف‌های جدید ثبت شده امسال به سيزده موقوفه رسیده است گفت: کارشناسان ادارات اوقاف و امور خیریه با مشاوره به نیکوکاران، وظیفه جهت‌دهی به نیات واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با تأکید بر اینکه اداره اوقاف به دنبال تولی‌گری نیست بیان کرد: واقفان و نیکوکاران می‌توانند هر کسی را که شرایط قانونی و شرعی تولیت وقف را دارد، متولی موقوفه خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha