درخشش دانشجویان سمنانی در بیست و نهمین جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 4013152
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

درخشش دانشجویان سمنانی در بیست و نهمین جشنواره قرآن و عترت

دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان رتبه‌های برتر بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت کشور را کسب کردند.

درخشش دانشجوی سمنانی در جشنواره بیست و نهمین جشنواره قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از سمنان، دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان رتبه‌های برتر بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت  کشور را کسب کردند.

یادآور می‌شود بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شامل ۶ بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی و ۲۹ رشته تلاوت تحقیق، تلاوت، ترتیل، حفظ 5 جزء، دعا و مناجات‌خوانی، اذان، تواشیح، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن‌کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، طراحی پوستر، معرق و منبت، تذهیب، فیلم کوتاه، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، شعر، تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن، کانال‌های شبکه‌های مجازی و مقاله‌نویسی در تابستان 1400برگزار شد.

جشنواره فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت دانشجویان یکی از مهمترین و توانمندترین ابزارها در راستای تحقق دانشگاه اسلامی است که با در نظر داشتن اهداف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی بین دانشجویان، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت برگزار می‌شود.

هچنین تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز، شناخت استعدادها و تواناییهای دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و بسترسازی جهت رشد و بالندگی آنها و ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب گام بر میدارد و برگزاری این جشنواره، نمونه‌ای آشکار از نشاط و پویایی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

یادآور می‌شود؛ نفیسه سرکاری دانشجوی رشته مهندسی شبکه‌های کامپیوتری دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در بخش هنری و رشته خوشنویسی رتبه برتر و مقام اول و همچنین مریم خان‌بیکی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در بخش آوایی رشته تلاوت تحقیق بانوان رتبه برتر و مقام دوم بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت کشور را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha