ترجمه‌ جدید صحیفه سجادیه در یزد چاپ می‌شود
کد خبر: 4013259
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳

ترجمه‌ جدید صحیفه سجادیه در یزد چاپ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه معرفی شده است، از اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه خبر داد و گفت: چاپ ترجمه‌های جدید صحیفه سجادیه در دستور کار این نهاد قرار دارد.

مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 23 آبان ماه به مناسبت هفته کتاب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیست و نهمین دوره هفته کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» از 24 آبان ماه در استان با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی آغاز خواهد شد.

وی از برگزاری 56 عنوان برنامه در طول هفته کتاب خبر داد و برگزاری چهارمین دوره کتاب سال استان یزد را از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و گفت: 752 کتاب به دبیرخانه این جشنواره  ارسال شده و در مراسم اختتامیه این ویژه‌برنامه از برترین‌ها تجلیل خواهد شد.

جوادیان‌زاده رونمایی از کتاب‌هایی با مضامین فرهنگی و هنری به‌ویژه فرهنگ عامه که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شده را از مهمترین برنامه‌ها دانست و بازنشر کتاب قدیمی «ننه زهرا و پسرش»، تجلیل از نویسندگان فعال، اجرای برنامه‌هایی در مدارس استان، رونمایی از کتاب شعر شاعران شهرستان‌‌های استان و چاپ شناسنامه شعر شاعران یزدی و ... را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، برگزاری نمایشگاه کتاب، بازدید از کتابفروشی‌های قدیمی، بازدید از باشگاه‌های کتابخوانی فعال، رونمایی و جشن امضای  برخی کتاب‌هایی که با موضوع یزد نگاشته شد، مثل کتاب پرفروش «خیابان هزار درخت» نوشته نسیم خلیلی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب دانست و گفت: در هفته کتاب از روستاهای گردکوه و مدوار مهریز که از روستاهای فعال دوستدار کتاب به شمار می‌آید، بازدید و از کتابخوانان و مروجان کتابخوانی تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه معرفی شده، از اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه خبر داد و گفت: چاپ ترجمه‌های جدید صحیفه سجادیه در دستور کار این نهاد قرار دارد، چراکه ترجمه‌هایی که از این کتاب ارزشمند صورت گرفته قدیمی هستند لذا چاپ ترجمه‌های جدید دنبال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد جزو ۱۰ شهر کشور است که مجوز چاپ کتاب را در خود استان صادر می‌کند، افزود: در هشت ماه ابتدایی سال ۹۹ تعداد ۳۳۰ مجوز چاپ کتاب صادر و در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با ۱۰ درصد افزایش، 353 مجوز صادر شده است.

جوادیان‌زاده در پایان با اشاره به فعالیت سه هزار باشگاه کتابخوانی در استان از عضویت 20 هزار نوجوان یزدی در این باشگاه‌ها خبر داد.

انتهای پیام
captcha