پلاک‌گذاری ۳۲ هزار درخت در طرح «شجره طیبه زکات» در یزد
کد خبر: 4014006
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

پلاک‌گذاری ۳۲ هزار درخت در طرح «شجره طیبه زکات» در یزد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: ۳۲ هزار اصله درخت در قالب طرح «شجره طیبه زکات» در شهرستان‌های مختلف استان یزد برای مصرف نیازمندان و فقرا پلاک‌گذاری شده است.

پلاک گذاری درخت در طرح «شجره طیبه زکات» به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه طرح شجره طیبه باعث ایجاد خیر و برکت در محصولات زکات‌دهندگان می‌شود اظهار کرد: 32 هزار اصله درخت در قالب طرح شجره، زکات مستحبی در شهرستان‌های مختلف استان یزد برای مصرف نیازمندان و فقرا پلاک‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: طرح پلاک‌گذاری درختان در قالب طرح شجره طیبه برای اهدای محصولات به نیازمندان انجام می‌شود، در این طرح باغداران یک یا چند درخت را به‌عنوان زکات مستحبی در مدت‌زمان مشخص طبق نیت خیران پلاک‌گذاری کرده تا محصول درختان بین ایتام و نیازمندان در همان منطقه جمع‌آوری ‌شده توزیع شود.

وی با بیان اینکه ارزش محصولات باغی توزیع شده از ابتدای سال تاکنون در بین نیازمندان از محل طرح شجره طیبه حدود 300 میلیون تومان بوده است، گفت: 80 درصد درختان پلاک‌گذاری شده در طرح شجره طیبه زیتون و پسته و 20 درصد درختان دیگر زردآلو، نخل و انار است که به این طرح خداپسندانه اختصاص پیداکرده است.

شجاعان با اشاره به اینکه ادارات و سازمان‌ها نیز می‌توانند طرح شجره طیبه مشارکت کنند، تصریح کرد: ادارات مختلفی از جمله دانشگاه یزد، شهرداری یزد و بافق و همچنین سنگ آهن مرکزی در طرح شجره طیبه مشارکت دارند و تعداد زیادی از درختان زیتون و نخل را به این طرح اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص نحوه تعامل و همکاری باغداران و کشاورزان نیکوکار و مشارکت در طرح شجره طیبه و بهره‌مندی از برکات معنوی این طرح گفت: نیکوکاران سراسر استان یزد می‌توانند با شماره‌گیری تلفن چهاررقمی ۱۸۱۱ در این طرح ارزشمند و ماندگار مشارکت کنند، مسئولان، مبلغان و عاملان زکات در شهرستان‌ها، آماده راهنمایی و پاسخگویی پیرامون این موضوع هستند.

انتهای پیام
captcha