دوره‌های مهارت‌آموزی بانوان در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4014065
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

دوره‌های مهارت‌آموزی بانوان در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی بانوان در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی جهاد دانشگاهیبه گزارش ایکنا اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، 26 آبان‌ماه، با بیان اینکه این دوره‌ها با هدف مهارت‌آموزی برای کارجویان به ویژه بانوان خانه‌دار برگزار می‌شود، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی صابون و کرم‌سازی گیاهی در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار می‌شود که این دوره‌ها با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و در تلاش هستیم تا به صورت تضمینی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها از خلاقیت، جذابیت و درآمدزایی مناسبی برخوردار است، افزود: بر اساس تجارب قبلی، دومین دوره آموزشی «صابون سازی گیاهی» در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار خواهد شد و در آن ضمن توجه به مزاج‌شناسی، روغن‌گیری و آموزش ساخت چند نوع ماسک گیاهی، به صورت کاربردی و عملی صابون‌سازی گیاهی از مواد پایه ارگانیک و ساخت انواع صابون‌های نعنا، بابونه، رزماری، قهوه، لیمو، گل انار، ضد لک و شفاف کننده، ضد جوش، درمانی پوستی، زغال و آبرسان آموزش داده خواهد شد.

اوچی‌اردبیلی، با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی «کرم سازی گیاهی» ادامه داد: در این دوره مبانی ساخت کرم از قبیل نحوه فرمول نویسی برای ساخت انواع کرم‌های اختصاصی و ساخت کرم پایه به دو روش کرم طلا و کرم ویکتوریا تبیین و مراحل تولید کرم جوانه گندم، کرم ضد آفتاب گیاهی، کرم مرطوب کننده، کرم ضد لک، ضدجوش و کرم دورچشم به صورت عملی ارائه می‌شود.

وی، از ارائه نحوه ساخت پماد اگزما و نیش حشرات در این دوره خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی از جالب‌ترین شاخه‌های طب سنتی و گیاهان دارویی است که بوسیله آن علاقه‌مندان می‌توانند طرز تهیه و ساخت صابون و کرم‌های گیاهی را در چند روز فرا گرفته و به عنوان یک کسب و کار با درآمد مناسب در نظر بگیرند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: دومین دوره «صابون سازی گیاهی» روزهای ۶ و ۷ آذرماه و اولین دوره آموزشی «کرم سازی گیاهی» روزهای ۸ و ۹ و ۱۰ آذرماه به صورت حضوری در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر می‌شود و لازم است قبل از حضور در کارگاه، نسبت به ثبت نام اقدام شود.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام مشخصات خود را با تلفن همراه به شماره ۰۹۱۴۹۵۱۱۴۶۱ پیامک و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس impard.acecr.ac.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام
captcha