دیدار جمعی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی کاشمر با امام‌جمعه این شهر
کد خبر: 4014774
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

دیدار جمعی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی کاشمر با امام‌جمعه این شهر

امام‌جمعه کاشمر تدوین نقشه راه توسعه کتاب و کتاب‌خوانی را در کاشمر ضروری دانست و گفت: خادمان کتاب همانند خادمان امام‌زاده‌ها هستند که کار ارزشمند و مقدسی را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام‌ جمعه کاشمر، مسئولان کتابخانه های عمومی کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام‌ جمعه کاشمر، شامگاه 29 آبان‌‌ماه در دیدار جمعی از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی کاشمر اظهار کرد: خادمان کتاب همانند خادمان امام‌زاده‌ها هستند و کار ارزشمند و مقدسی را انجام می‌دهند.

وی در سخنانی با گرامیداشت هفته کتاب و تقدیر از زحمات کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه  تصریح کرد: مردمی که به کتاب رو بیاورند خوش‌عاقبت هستند، چرا که بالاترین شرف که از حسب و نسب هم برتر است، فرهنگ خوب است.

طاهری ادامه داد: باید یکی از مکان‌هایی که مردم برای گذران اوقات فراغت به آنجا مراجعه می‌کنند کتابخانه‌های عمومی باشد، بنابراین باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کرد. اداره کتابخانه‌های عمومی باید با تحلیل آمار کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها و نیز استفاده از نظرات صاحب‌نظران، نقشه راه ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان را تبیین و بر اساس این نقشه حرکت کند.

وی با بیان اینکه هرچند کتاب برای ما خیلی مهم است، اما در این حوزه بسیار عقب هستیم و هر چه تلاش کنیم کم است، بر لزوم تبلیغات دائمی برای موضوع کتاب در سطح شهر تأکید کرد و خواستار توجه شهرداری به این موضوع شد.

امام‌جمعه کاشمر همچنین نسبت به برگزاری نشست روحانیون شهرستان در یکی از کتابخانه‌های عمومی اعلام آمادگی کرد.

محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت و گفت: در کاشمر و کوهسرخ 9 کتابخانه نهادی و  پنج کتابخانه مشارکتی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: هر چند به دلیل بروز شرایط کرونا طی دو سال اخیر با محدودیت‌هایی در اجرای برنامه‌های کتاب‌خوانی و فرهنگی مواجه هستیم، اما کتابداران تلاش می‌کنند تا بار دیگر کتابخانه‌ها به نشاط و فعالیت دوران قبل از کرونا بازگردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با بیان اینکه از ابتدای امسال 90 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کاشمر اجرا شده است از امام‌ جمعه کاشمر درخواست کرد نسبت به تشویق مردم در رابطه با موضوع کتاب‌خوانی به‌ویژه سوق دادن موقوفات و خیرات به امر کتاب در خطبه‌های نمازجمعه بیاناتی را ایراد کرده و همچنین از روحانیون بخواهند که این موضوع در منابر مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha