آزادسازی ۹۶ زندانی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4014984
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
به‌مناسبت هفته بسیج و با همت سپاه استان انجام شد؛

آزادسازی ۹۶ زندانی در چهارمحال‌وبختیاری

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج، ۹۶ نفر از زندانیان دربند در زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری با همت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمدضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان امروز 30 آبان‌ماه در «مراسم آزادسازی تعدادی از زندانیان معسر» در تالار بلاغ شهرکرد با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به اقدام نیکوی آزادی 96 زندانی دربند استان و بازگشت آنان به آغوش خانوده همزمان با هفته مبارک بسیج، اظهار کرد: امید است این رهایی زندانیان از زندان قدمی در راستای رهایی از منیت‌ها و خودمحوری‌ها و خودپرستی‌ها باشد.

وی روند آزادسازی زندانیان از زندان را مشتمل بر دو بخش بیان کرد و افزود: در بخش نخست، 27 زندانی توسط سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و با اختصاص مبلغ 350 میلیون تومان، آزاد می‌شوند که البته طلب اشخاص بسیار بیش از این میزان و به مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است؛ بر این اساس، بخشی از مبلغ توسط ستاد دیه تأمین شد، همچنین 48 میلیون تومان تسهیلات از سوی این ستاد اعطا شده است؛ آورده زندانیان نیز 76 میلیون تومان بوده است اما قدم محوری و مهم را در این راستا، سپاه استان برداشته است.

بهرامی بخش دوم روند آزادسازی را ناظر به تلاش دستگاه قضا با محوریت دادستان مرکز استان دانست و توضیح داد: در این مرحله 69 زندانی واجد شرایط استفاده از تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون مجازات اسلامی مشمول طرح شدند که در قالب آزادی مشروط، مرخصی پایان حبس و تعلیق مجازات به جمع آزادشدگان پیوستند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه آزادی زندانی امری پسندیده است، ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلایل گوناگون اعم از مشکلات اشتغال، معیشتی، بیکاری، تورم و غیره شاهد افزایش تعداد پرونده‌های و نیز بالا رفتن آمار زندانیان در استان هستیم، پیداست که برخی امور زیرساختی و اقتصادی در مملکت حل نشده باقی مانده و تا زمانی که این مشکلات زیربنایی در کشور رفع نشوند، باید به فکر احداث زندان‌های بیشتر باشیم.

بهرامی با ذکر اینکه افزایش تعداد زندان‌های آسیب‌هایی نیز در پی دارد، تصریح کرد: افزایش تعداد زندان سبب هدررفت بیت‌المال و صرف هزینه برای ساخت و ساز، تأمین نیرو، اقدامات امنیتی و حفاظتی و مایحتاج اداره زندان‌ها می‌شود، رتبه نهم کشور در دارا بودن زندان زیبنده مملکت امام زمان(عج) نیست.

وی بیان کرد: اگر امور محوری و زیربنایی کشور حل نشود، تضییع حقوق مردم اتفاق خواهد افتاد و آسیب‌های چون دزدی، سرقت، کلاه‌برداری و سوءاستفاده اموال مردم را در پی دارد، حق شهروندان ضایع می‌شود و آسیب‌های مادی و روانی زیادی را بر خانوده‌ها تحمیل می‌کند؛ این مشکل همچنین منجر به حواشی بین‌المللی و تبلیغات سوء و اخبار کذب علیه کشور می‌شود.

بهرامی نگهداری بخشی از شهروندان در زندان را سبب سلب فرصت از آنان در حوزه آزادی‌های اجتماعی دانست و گفت: برای پیشگیری از این آسیب‌ها می‌طلبد که مشکلات معیشتی در حوزه‌های گوناگون اعم از اشتغال، ازدواج و مشکلات مربوط به مقررات بازدارنده یا الزام‌کننده حل و فصل شوند.

الگوی بسیج یک الگوی جهانی است

در ادامه، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اینکه بسیج از بدو تشکیل تا کنون خدمات بی‌منتی را در بسیاری از ساحت‌ها ارایه داده است، اظهار کرد: رشادت‌های بسیجیان در طول 8 سال دفاع مقدس و پس از آن، در عرصه برقراری امنیت و دفاع از حرم آل‌الله و نیز در مأموریت‌هایی چون سازندگی، محرومیت‌زدایی، حوزه اقتصادی و معیشتی مردم، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، علمی و پژوهشی و فرهنگی همواره نقش‌آفرین بوده است.

وی ادامه داد: الگوی بسیج یک الگوی جهانی است که در نهایت گمنامی اما با نامداری به مردم خدمت می‌کند؛ رشادت رزمندگان در جبهه‌های مختلف برگرفته از فرهنگ توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین(ع) و توجه به امر ولی‌فقیه است. در هر برهه‌ای از امر ولی‌امر اطاعت کردیم، پیروز میدان بودیم.

اکبری با اشاره به آزادسازی زندانیان از سوی سپاه استان و حمایت بسیج مستضعفین کشور، تصریح کرد: در این راستا، تعداد محدودی از خیل زندانیان با همکاری مجموعه دادگستری و اداره زندان‌ها و نیز همت خیران امروز آزاد می‌شوند و به برکت این همکاری، شاهد شکل‌گیری بخش دیگری از خدمت بسیج هستیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: در هفته بسیج تلاش می‌شود عملکرد این نهاد به مردم معرفی شود؛ گروه‌های متعدد جهادی سپاه استان در صحنه‌های متعدد خدمت‌رسانی به مردم فعالیت دارند که برای نمونه در راستای مقابله با کرونا، قرارگاه سردار شهید سلیمانی بالغ بر 310 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع کرد.

انتهای پیام
captcha