کتابخوانی؛ زمینه‌ساز رشد و توسعه جامعه
کد خبر: 4015065
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بیان کرد:

کتابخوانی؛ زمینه‌ساز رشد و توسعه جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان کتابخوانی را زمینه‌ساز رشد و توسعه هر جامعه دانست و یادآور شد: نقش کتابخانه‌ها به‌عنوان یک نهاد فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

قاسم‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود قاسم‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ظهر امروز 30 آبان‌ماه در همایش «تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان» که در سالن توانبخشی بهزیستی استان گیلان برگزار شد، ضمن تقدیر از حرکت فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان برای برگزاری این مراسم و تجلیل از مقام ارزشمند اهالی کتاب بیان کرد: چنین محافلی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی کشور و البته استان گیلان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اظهارکرد: اینکه افرادی در کشور و استان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کوشش می‌کنند باعث مباهات است. کوشش کتابداران برای علاقمند‌کردن جامعه به کتاب و افزایش شمار اعضای کتابخانه‌ها بر کسی پوشیده نیست و جای تجلیل و قدردانی دارد.

قاسم‌نژاد موضوع کتابخوانی را زمینه‌ساز رشد و توسعه هر جامعه دانست و یادآور شد: ابزار و تکنولوژی‌های جدید، فضاهای دیگری را پیش روی ما باز کردند اما هیچ‌گاه این فضاها به پای ظرفیت کتاب نمی‌رسد، بنابراین کتابخانه باید به‌عنوان یک فرهنگ و هنر پابرجا بماند و توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای کتابخوان و اهل مطالعه داشته باشیم، متولیان هم در اداره آن جامعه فهیم کار آسان‌تری خواهند داشت. به بیان دیگر با ترویج و نشر کتابخوانی می‌توانیم در نهایت به توسعه همه جانبه کشور دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، کتابخوانی را راهی برای دستیابی به دانش و قدرت و هنر دانست و با اشاره به اینکه باید توانایی‌های خود را بالاتر ببریم بیان کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ و مضاعفی به ارتقا محسوس فرهنگ کتابخوانی در استان گیلان شکل گرفته که همه این دستاوردها را مرهون تلاش‌های کتابداران سراسر استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان هستیم.

انتهای پیام
captcha