40 نمایش در جشنواره «چتر زندگی» یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4015130
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

40 نمایش در جشنواره «چتر زندگی» یزد اجرا می‌شود

دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» یزد با اشاره به میزبانی این استان از 68 هنرمند در سطح کشور، از اجرای 40 نمایش در فضاهای مختلف این شهر خبر داد.

نشست خبری پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد، امروز، 30 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 116 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی چتر زندگی ارسال شد که از این تعداد و پس از بررسی و بازبینی از سوی هیأت انتخاب 14 اثر انتخاب شد.

وی ادامه داد: «آشوبگران» به کارگردانی سعید بادینی از سیستان و بلوچستان، «حباب زیر آب» به کارگردانی علیرضا شمسی، «۲۵ متر آرزو» به کارگردانی پویا امینی و «سونات آخر پشت خط حامل» به کارگردانی نورالله لک از اصفهان، «حیاط خانه ما» به کارگردانی وحید خسروی و «دومینو» به کارگردانی احمد صمیمی از تهران، «سوگلی» به کارگردانی حسنا قبادی از ایلام، «قاصد» به کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر، «من بهمنم» به کارگردانی اصغر گروسی از شیراز، «نان» به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز و «نبش کوچه بن بست» به کارگردانی مهدی حبیبی از همدان از جمله آثار راه‌یافته به بخش رقابت این جشنواره از استان‌های کشور هستند.

کوچک‌زاده افزود: همچنین سه اثر «بی سرو زمین» به کارگردانی بهناز زحمتکش، «چندخان» به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری و مهسا دهقانی و «واقعا کسی خوابش می‌بره» به کارگردانی مریم نیک آیین از استان یزد به بخش نهایی راه یافته‌اند.

دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد با اشاره به اینکه در قالب این جشنواره میزبان 68 هنرمند از سراسر کشور هستیم گفت: این جشنواره از روز پنج‌شنبه  با برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان آغاز و به مدت سه روز 40 نمایش که 14 اثر اصلی و مابقی در حاشیه این برنامه در سطح شهر اجرا خواهند داشت.

وی پارک‌های باغ ملی و آزادگان، گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها، میدان امیرچقماق، خیابان مسجدجامع و جوار گلزار شهدای یزد را محل‌های اجرای این تئاترهای خیابانی ذکر کرد و گفت: البته نمایش‌هایی در خانه سالمندان، مرکز نگه‌داری کودکان بد سرپرست و ... اجرایی خواهد شد.

کوچک‌زاده مراسم اختتامیه این جشنواره را روز شنبه ساعت 18 عصر اعلام کرد و گفت: یکی از مزیت‌های تئاتر خیابانی نسبت به سایر نمایش‌ها ارتباط و پیوند ویژه آن با مردم و مخاطبان است که با اهداف این جشنواره که تحکیم بنیان خانواده و ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدآفرینی در بین مردم به همراه ترویج آیین‌‌ها و فرهنگ‌های اصیل کشورمان است، همخوانی مناسبی دارد.

انتهای پیام
captcha