۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 4015656
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور:

۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور گفت: ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیش از ۴۰ هزار مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در کشور وجود دارد.

حسین رنجبران معاون برنامه ریزی مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، حسین رنجبران، معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور ظهر امروز دوم آذرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت گلستان که در سالن اجتماعات بیمارستان 5 آذر گرگان برگزار شد، گفت: 42 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیش از 40 هزار مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در نظام سلامت به دنبال ایجاد پرونده الکترونیک سلامت هستیم، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم به روز پرداخت‌ شدن دریافتی‌ها است و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته تا شهریورماه پرداختی‌های مراکز دولتی دانشگاهی انجام شده و در بخش غیردولتی تا مهرماه پرداختی‌ها صورت گرفته است و مابقی آنها همچون نسخ الکترونیک، نظام ارجاع و پزشک خانواده به‌صورت ماهانه در دست اجرا است.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور، به هدف دولت الکترونیک در نسخ الکترونیک و نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی اشاره کرد و افزود: طرح نسخه الکترونیکی باعث تسهیل‌گری در روند درمان بیماران می‌شود و راه‌اندازی این سامانه این زمینه را فراهم می‌کند که تمامی اطلاعات و سابقه بیماران با زدن یک دکمه مشخص شود.

 مهرداد کمانگری، مدیرکل بیمه سلامت گلستان در این جلسه به ارائه گزارشی از روند عملکرد بیمه سلامت استان بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر از مردم استان گلستان بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ۵٨ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: در استان بیش از 900 مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که افراد بیمه شده می‌توانند از آنها خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه ۸۴ درصد از بیمه شدگان به‌صورت رایگان بيمه هستند، افزود: تعداد 120 هزار نفر بیمه شده صندوق کارکنان دولت، ۸۳۰ هزار نفر بیمه شده صندوق روستایی، ۱۳۵ هزار نفر صندوق بیمه همگانی، ۶۰ هزار نفر صندوق سایر اقشار شامل خانواده‌های شهدا، ایثارگران، طلاب و روحانیون و مابقی بیمه شده صندوق ایرانیان هستند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۷۰۰ بیمار خاص شامل؛ بیماران ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و پیوند همه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. طرح نسخه الکترونیک در کشور ۵۸ درصد محقق شده است لذا از تیرماه تمامی نسخه‌ها به‌صورت الکترونیک در‌آمده و پرداخت‌ها بر این اساس صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت در پایان تصریح کرد: طرح نسخه‌های الکترونیک در استان گلستان ٩١ درصد محقق شده است و استان در این راستا جزء 5 استان اول کشور قرار گرفته است.

همچنین در این مراسم از زحمات مهرداد کمانگری، مدیر‌کل بیمه سلامت گلستان تقدیر شد و حسینی به‌عنوان مدیر‌کل جدید بیمه سلامت گلستان معرفی شد.

 

انتهای پیام
captcha