قرارگاه تبیین آب در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4016405
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱

قرارگاه تبیین آب در یزد راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از راه‌اندازی قرارگاه تبیین در حوزه آب خبر داد و گفت: وظیفه همه بسیجیان جهادی حسب امر ولایت فعال‌سازی جهاد تبیین است.

محمدرضا دهقانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، 5 آذرماه در گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان، مسئله آب را مهمترین موضوع در کشور دانست و اظهار کرد: متأسفانه امروز برخی افراد به بهانه آب دست به اقدامات نادرستی می‌زنند که دشمن هم از این فضا در حال استفاده است، بنابراین باید وظیفه مسئولان دو استان مدیریت این حوزه باشد.

دهقانی افزود: در جلساتی که با فرمانده بسیج اساتید اصفهان داشتیم توافق شد، قرارگاه تبیین در حوزه آب راه‌اندازی کنیم و حال وظیفه همه بسیجیان جهادی هر دو استان حسب امر ولایت فعال‌سازی جهاد تبیین است.

وی با اشاره به شیطنت برخی افراد در موضوع آب انتقالی به یزد اظهار کرد: امروز صنعت اصفهان که آلودگی یکی از ثمراتش برای مردم خوب این استان بوده در حال استفاده از آب شرب بوده و آدرس اشتباه به مردم می‌دهد.

دهقانی راه‌اندازی مرکز نوع آوری بسیج اساتید استان را پیشنهاد و تأکید کرد: باید هر چه زودتر این قرارگاه را فعال کنیم. دانشگاه‌ها باید در دو حوزه نسبت به تبیین مسئله آب به قرارگاه کمک کنند، اول استفاده از فناوری‌هایی که در اختیار ما قرار دارد و وظیفه حلقه‌های علمی به کارگیری آن‌ها است و دوم باید برای کشاورزان شریف اصفهانی تبیین کنیم مشکل بی آبی آنها ریشه در سیستم‌های غلط گذشته مسئولان این استان است.

وی بیان کرد: زمانی که استانی آب ندارد و باید آب خود را از استان دیگری تأمین کند چرا باید شالیکاری راه بیندازد و امروز چوب این بی‌تدبیری برای کشاورز شریف اصفهانی رقم خورد. وضع موجود در اصفهان دستاورد بی‌تدبیری مدیران گذشته است نه خط انتقال آب به یزد.

انتهای پیام
captcha