سرقت تعزیری؛ بیشترین جرم در لرستان
کد خبر: 4016877
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
رئیس‌کل دادگستری لرستان خبر داد:

سرقت تعزیری؛ بیشترین جرم در لرستان

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه سرقت تعزیری بیشترین فراوانی را در بین جرائم لرستان دارد، گفت: به همت بسیج و خیرین ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد لرستان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

محمد رزم، رئیس‎‌کل دادگستری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‎‌کل دادگستری لرستان، امروز، هفتم آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: بسیج از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که در تمامی عرصه‌ها فعال است؛ به‌طوری‌ که در عرصه سیل و همه‌گیری کرونا شاهد فعالیت چشمگیر این قشر مکتبی بودیم.

وی با اشاره به اینکه با تلاش کادر درمان و همکاری‌های بسیج در سطح کشور ۵۰ میلیون نفر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کردند، افزود: بسیج در بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز فعالیت مطلوبی داشت، به‌طوری‌ که هفته گذشته با تأمین ۷۰۰ میلیون تومان ۴۲ زندانی توسط بسیجیان آزاد شده و به دامان خانواده بازگشتند.

رزم با تأکید بر اینکه در کلیه موانع و مشکلات بسیج پای کار است، افزود: بسیج به‌عنوان الگویی در جامعه بشری تبدیل شده و از قوی‌ترین ارتش‌های جهان است که قاطعانه در برابر زورگویان ایستادگی و مقاومت می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه بسیج ابتکار امام راحل(ره) به‌عنوان ولی‌فقیه بود و بسیجی ولایت‌مدار و ذوب در ولایت است، به اهمیت کار رسانه اشاره کرد و ادامه داد: دانستن حق مردم است و رسانه‌ها مرجع آگاهی‌بخشی و نگهبان امین منافع عمومی هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه موفق جامعه‌ای است که با بهره‌گیری از رسانه‌ها بر عنصر دانایی اجتماعی تأکید کند، اظهار کرد: رسانه‌ها افسران جنگ نرم هستند و کارهای ارزشمندی چون خنثی‌سازی توطئه‌ها و سیاه‌نمایی رسانه‌ای دشمنان را بر عهده دارند.

رزم با تأکید بر اینکه خبرنگاران صف مقدم جبهه جنگ نرم هستند و دستگاه قضایی از خبرنگاران مطالبه‌گر و منتقد حمایت می‌کند و در واقع رسانه‌ها با نشر به‌موقع و دقیق یاری‌گر دستگاه قضایی و بازرسی هستند، اظهار کرد: در خصوص قتل صورت گرفته توسط سارق طلافروشی در دلفان پرونده در دست بررسی و متهم دستگیر شده است، متهمان ۱۵ فقره قتل غیرعمد طی چندین سال است که متواری هستند، اما همچنان پرونده آنها در جریان است کمااینکه تعدادی پرونده قتل محرز وجود دارد که سرنخی برای کشف قاتل در دست نیست.

رئیس‌کل دادگستری لرستان نخستین جرم استان لرستان را سرقت تعزیری دانست و با اشاره به اینکه در مجموع پنج هزار جرم در کشور وجود دارد، افزود: براساس سیاست‌های کیفری استان ۴۰ جرم از جمله قتل عمدی، قاچاق سلاح و مهمات، اختلاس، تیراندازی، آدم‌ربایی، اسیدپاشی، رباخواری و... محرز هستند که سخت‌ترین مجازات‌ها برای آنان در نظر گرفته شده است.

رزم با تأکید بر اینکه بحث اعتبارات حوزه رفاهی و تجهیزات دادگستری لرستان تاکنون یک میلیارد اعتبار جذب شده است و دو میلیارد تومان نیز بابت صندوق رفاه دستگاه‌های تابع مصوب شده است، افزود: ساخت و سازهای مورد نیاز در ساختمان دادگستری و دستگاه‌های تابعه در اولویت خواهند بود.

انتهای پیام
captcha